לתרומות לחץ כאן

ניגוב ידיים בבגד שאינו לבוש בו עתה

שאלה:

ניגוב ידיים במלבוש.
השאלות:
1] אם יהודי נמצא בדירה שבה שאסור לטפטף מים על הרצפה,
משום שזה מכעיס מאוד את האחרים בדירה,
ואין לו מגבת לייבוש-ידיים.
האם עדיף לא לשטוף ו/או לא ליטול ידיים כלל,
ולהתפלל, או ללמוד תורה, או לעסוק בנושא חול חיוני כלשהוא,
בידיים לא-נטולות [למרות ש-כן צריכות נטילת ידיים,
משום 1 מהסיבות שמצריכות נטילת ידיים.]
ובכך לעבור על הלכות נטילת ידיים [וזה עלול לגרום לשכחה.]
או שעדיף שינגב ידיו במלבוש שלו [למרות שגם זה עלול לגרום לשכחה]?
2] אם כל מגבות הידיים של יהודי מסוים נמצאות במכונת הכביסה,
והוא רוצה לייבש ידיים באמצעות חולצה נקיה מהארון,
-האם אין בכך כל בעיה משום שהוא לא לובש אותה כעת?
או שזה בעיתי מאוד, וכדאי שיתכנן יותר טוב
כך שלא להגיע למצב כזה שכל מגבות הידיים בכביסה?
תודה.

תשובה:

1. שיקח איתו מגבת ליד הכיור, לא הבנתי את השאלה. או נייר טישיו, בכל מקרה למה לוותר על ההלכות כשהפתרונות כל כך קלים?

2. בס' שמירת הגוף והנפש סי' נז הביא נדון רחב מאוד אם החשש "קשה לשכחה" אמור רק במי שמנגב ידיו בבגד שלו או גם אם מנגב בשל חברו, ואם דוקא כשלבוש בהם או גם כשהם בארון, לכן בשעת הצורך כשאי אפשר להמתין שיתייבשו לבד, עדיף שכל ינגב בשל חברו – בהסכמה כמובן, או בבגד שאינו לבוש בו עתה.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. משום שלייבש ידיים
    באמצעות נייר לוקח הרבה זמן.
    הן ההכנה והן הייבוש בפועל.
    אבל אולי זה מסוכן מדי
    להסתכן בגרימת שכחה,
    ועדיף לקיים את ההלכה
    גם כאשר קיימת איטיות גדולה
    בקיום ההלכה הזאת?
    תודה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל