לתרומות לחץ כאן

מחלוקת כתוב בולט/שקוע במצבה

שאלה:

הסתכלות באותיות
שעל גבי מצבה
עלולה לגרום לאדם לשכחה.
מצד 1: קיימת דעה שהאריז"ל כתב
שהעניין הוא בכתב בולט,
אך בכתב שוקע אין בעיה.
[.קיצור שולחן ערוך קכח יג.].
ואכן יש לכתוב באותיות שקועות בדוקא.
[.נגיד ומצוה, שער המצוות פ' ואתחנן,
משנת חסידים יום ג',
קיצור שו"ע סי' קכח סעי' יג,
כף החיים סי' ב אות ג.].
מצד 2: היעב"ץ בספרו הקשורים ליעקב
כתב בשם האריז"ל,-הפוך.
השאלה: האם בגלל המחלוקת,
לפי היהדות, אסור לכתוב מצבה
הן עם כתב בולט, והן עם כתב שקוע?
או שבגלל שנהוג להניח אבן על כל מצבה,
-אין צריך לחשוש לא מכתב בולט, ולא מכתב שקוע,
-כי הנחת האבן מבטלת כל סכנת-שכחה
שקיימת מהבטה על כיתוב מצבה בולט/שקוע?
תודה.

תשובה:

המקור הזה מהיעב"ץ מפורסם כתמוה, שכן זו לא מחלוקת הוא בעצמו מביא מהאר"י הק' ההיפך ממה שכתוב באר"י, וכנראה לא היה הספר תחת ידו והיתה איזו טעות דפוס וכדומה, לכן אין להקפיד בכתב שוקע וכך המנהג בכל המצות לעשות כתב שוקע. אגב היעב"ץ אמר זאת תוך כדי הספד על אביו וזה לא נכתב בספריו.

ברכה והצלחה

[אני מבקש שוב לכתוב בשורות ארוכות ולא קצרות, זה מפריע למעיינים יישר כח]

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל