לתרומות לחץ כאן

פרסום שלילי על אנשי תקשורת שונאי חרדים

שאלה:

רציתי ברשותכם לדעת דעת תורה. אנחנו נחשפים לאחרונה לכל מיני התבטאויות שונות של אנשים שונים שלפי הפרסומים הם מדברים בצורה מאוד שלילית על לומדי התורה. יש את ה”מריצות” ויש את התפילין ועוד כהנה וכהנה שאין כאן כבוד המקום לפרטם.
מה אמורה להיות ההתייחסות שלנו לכל הנושא הזה? מצד א’ ”משנאך ה’ אשנא”, מצד שני, בתוך הלכות לשה”ר, הרי אסור להאמין מעבר ללחשוש, וכן מצד החיוב לדון לכף זכות. (מהיכי תיתי שהוא אמר זאת בצורה הזאת? מהיכי תיתי שהוא התכוון לזה בצורה שמייחסים לו? וגם אם הכף זכות היחידה שיש הינה "תינוק שנשבה” עדיין…)
אני הרי לא מכיר אף א’ מהם באופן אישי. לא יודע מי הם ומה הם. אני גם לא שמעתי ממנו אומר את הדברים הללו. כל המידע שיש לי עליו ועל דבריו מגיע מהפרסומים סביב הדברים הללו. גם ככל הידוע לי לא היה עליו שום עדות בב”ד שהוא אכן בגדר רשע שמותר להאמין ללשה”ר עליו ואין חיוב ”בצדק תשפוט עמיתך” כלפיו ושהדברים נאמרו, ככל שנאמרו, מתוך מטרה ”להכעיס”. מה אם כן אמור להיות ההתייחסות שלי-שלנו לנושא?

תשובה:

בחפץ חיים מאריך להסביר שלדון לכף זכות אין הכוונה להיות טיפש… ולכן, אדם בינוני יש לדון לכף זכות כי באמת הרבה פעמים כשנחשפים לפרטים מקרוב רואים שזה קצת שונה וכו', אבל אדם רשע שפוער פיו ברוע וברשעות כנגד התורה והציבור שלנו כולו ולא מתבייש לעשות זאת קבל עם ועדה, אין סיבה ללמד עליו זכות… זה גם לא שייך לתינוק שנשבה, אחד שמציע לציבור שלם לתלות את עצמו, זה מרושע וגס גם אם זה ציבור של גויים, לא רק אחים יהודים.

אישית אני חושב שהציבור החרדי צריך פחות להתייחס לשפלים הללו, פחות למחות ולכתוב ולתסוס, זה סתם עושה הרגשה רעה ופניקה ותחושת נרדפות. אנחנו מליון וחצי נפש כן ירבו והכל טוב, ואף אחד לא מאיים על קיומינו וכו'…

צריך לדבר דיבורים שמחים מקרבים ונעימים ולא להתייחס לשוליים.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. הא גופא קשיא. אני הרי לא מכיר אותו ולא שמעתי את ”הרצאתו”. ואין גם שום סיכוי שהייתי אי פעם מכיר אותו לולי הפרסומים על כך שהוא הציע לחרדים לתלות עצמם. מה ההיתר שלי להאמין שהוא אמר את המיוחס אליו? איפה נקודת ההתחלה? כל אדם שיפרסמו עליו שאמר או עשה משהו נהפך לרשע?

  2. זה לא שיש רק "שמועה" שהוא דיבר ככה, הוא דיבר ככה בשידור ברדיו! וזה תועד והופץ בכל מקום…מה צריך יותר מזה ?!
    אני רוצה רק להוסיף לגבי מה שהרב כתב שלא צריך להתייחס לזה, זה באמת טעות שככה עושים מזה רעש! כביכול אנחנו "מתרגשים" ממנו…גם הידברות כל פעם כשיש הכפשה כזו או אחרת, ישר הם עושים סרטון "תגובה"
    לדעתי זה סתם מיותר והוא בכלל לא שווה את זה!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל