לתרומות לחץ כאן

לתקן טעות של ילד

שאלה:

איך אני מתייחס לילד בן שמונה שמראה לי שהציצית שלו פסולה? (הוא למד בחיידר את ההלכה שצריך שמונה חוטים) הוא מראה לי שסוף החוט קרוע קצת ו”זה פסול” מצד אחד אני לא רוצה שהוא יסתובב עם ההרגשה שהוא לובש טלית פסולה אך מצד שני סתם לבוא ולהגיד לו שזה כשר עלול לפגוע באימון שלו כלפי שאני לא יודע את ההלכה כי הוא למד שזה כשר או כלפי עצמו שהוא לא יודע ללמוד כי הנה אבא אמר שמה שלמדתי לא נכון.

תשובה:

לא הבנתי את הבעיה, הילד חושב שזה פסול, אז מלמדים אותו, ומחמיאים לו על ההתעוררות לבדוק וללמוד, ולומדים איתו ביחד, ונותנים לו סוכריה, מה הבעיה… אנחנו ההורים כדי לתקן טעויות וללמד בעדינות ובנעימות ובשמחה.

רוב נחת.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. יישר כוח על התשובה המהירה.

    כנראה שלא הסברתי עצמי כראוי. חששי היא שאחד מהשניים יקרה. או שהרב’ה לא יודע ללמד כי אבא אמר שזה כשר או שאבא לא יודע הלכות כי הרב’ה אמר שזה פסול.

    באופן אישי זכרוני בכיתה ב’ ששאלתי את אימי ע”ה הלכה והיא פסקה לי שמותר וכשעשיתי את זה בחיידר הרב’ה אמר לי שאסור ומיד ”הבנתי” שהרב’ה… כמובן שזה גם השפיע על המשך לימודי עם אותו רבה. וגם עם הבאים בתור אחריו. כי אם את ההלכה הזאת הוא לא יודע מי יודע מה עוד הוא לא יודע ומה כבר אפשר ללמוד ממנו. ואת זה אני רוצה לחסוך לילד.

  2. נראה לי מוגזם, גם ילד יודע שלפעמים טועים, הוא גם יכול לטעות בחוסר הבנתו, ובמקרה זה של דין כה פשוט בודאי ניתן להסביר זאת והוא יבין שטעה.

  3. ראשית כל אני ראיה. חויתי זאת על בשרי. מעבר לכך וספציפי בנושא הזה הוא נראה לי די אובססי. אשתי נותנת לו ערימה של ציציות לבחור והוא פוסל את כולם. הוא מראה לה איך בכל בגד יש חוט קרוע. הצעתי לו בעבר לגשת איתי לרב להראות לו את הציצית ולשמוע ממנו אבל זה ממש לא מסתדר מבחינת הזמנים והזמינות. השבוע הוא חזר מהחיידר עם מבט של ”אמרתי לך”. אפילו הרב’ה אמר שזה פסול. מה שגרם לי לפנות לכאן לקבלת עצה.

  4. אפשר לומר לו הרבי אולי ראה מהר וחשב שנקרע עוד וכו', בוא נלמד היטב סימן יב ולפי זה נקבע מה צריך להיות. תעשו חברותא ואדרבה הוא ירגע. נראה לי שהוא לחוץ כי הוא באמת לא יודע, אם ידע היטב את הכללים ותסכמו על דף וכו', הוא יהיה רגוע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל