לתרומות לחץ כאן

חבילה שהוחזרה ובעל החנות טוען שלא הגיעה

שאלה:

לכבוד הרב,
קניתי משהו שהתברר שלא תקין והחזרתי את זה בדואר לחנות.
שלחתי את זה בלי דואר רשום (בגלל שמחיר החבילה זול יחסית ולא שווה היה להשקיע).
אחרי הרבה זמן בדקתי האם הגיע לחנות, ומראש עוד לפני בכלל שבדק משהו טען שאם תרצה, תשלח דרך חברת שליחויות (ולא של דואר ישראל, כי אומר מעולם לא מגיעים אליהם דברי דואר שנשלחים דרכם)
אין דרך לעקוב אחרי הדואר, אבל עברו חודשים רבים, הדואר לא חזר.
במצב רגיל שהדואר לא מגיע ליעד מחזירים אותו חזרה לשולח.
אני די חושד שהם סתם מראש ענו כך ובכלל לא בדקו שהגיע ליעדו.
אמנם יש סיכוי שאכן דבר הדואר לא יגיע ליעד וגם לא יגיע חזרה, אבל בגלל שאין מעקב ובגלל שהתשובה שלהם היתה כמו שהיתה עוד לפני שבכלל בדק את ההזמנה, אומר הכל.
השאלה – האם מותר לשפוט אותם כך (לא לטובה) והאם מותר לפרסם תגובה שלילית עליהם אם לא ידוע ב-100% נכונות דברי החנות לגבי קבלת החבילה חזרה?

תודה

תשובה:

שלום וברכה,

ודאי אסור לפרסם עליהם תגובה שלילית אם לא ברור לך שאם לא בסדר. ובפרט שמאוד יכול להיות שהיה שיבוש בדואר, ולא הגיע ליעדו ולא חזר לשולח. ואין להסיק מהתגובה מידית שלהם שהם לא בסדר וכ"ש שלא לפרסם נגדם תגובה שלילית ויש בדבר איסור לשון הרע.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל