לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

מזיגת יין במים ביינות שלנו

שאלה:

הבית יוסף כותב שיין שלנו חלש ולא צריך מזיגה.
מה הכוונה "חלש" אני מרגיש שהיין מאד חזק…ומאד כבד…והרבה אנשים קשה להם לשתות יותר מכוס אחת וגם זה בקושי.
האם למי שבאמת יין לבד קשה לו, יכול לכתחילה למהול ב34 מים או מיץ ענבים.
או שיש שיעור של הדבר "בעצם" דהיינו כיון שהיין שלנו חלש [ורק אנחנו לא מורגלים אליו], אם כן, במידה ונמהול אותו ב34 זה יאבד את טעם היין הנצרך אליבא דאמת

תשובה:

שלום וברכה

הקובע תמיד הוא מי שמורגל בשתיית יין, מי שאינו מורגל ופשוט אינו מעוניין ביין אלא במים בטעמים, זה לא נחשב מזיגת יין. הרעיון במזיגת יין במים הוא שהיין עכשיו נקרא מושבח יותר, כאן היין לא נעשה מושבח אלא מקולקל, אלא שאתה לא מעוניין ביין. לכן הורה הגרי"ש אלישיב שמזיגת יין במיץ ענבים זה אכן משביח. אדם שרוצה לקבל יין אבל פחות אלכוהולי, יהנה מזה.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אני מעתיק לך מתשובה שכתבתי כאן באתר בענין זה:
    לגבי הוספת מים ליין כידוע נחלקו השו"ע והרמ"א בסי' רד סעי' ה, לדעת השו"ע בזמנם שהיו היינות חזקים ניתן לערב 75% מים ובזמנינו שהם חלושים צריך רוב יין, ראה כף החיים שם בדעתו, וראה עוד חזון עובדיה ח"א מהדו"ב סי' ו ואור לציון ח"ב פרק כ סעי' יח, ולדעת הרמ"א שם אפשר להקל עד שישית יין והשאר מים. אמנם בפרי מגדים שם כתב שבזמנינו שהיינות חלושים גם הרמ"א מודה שצריך רוב. במיץ ענבים כתב במנחת שלמה סי' ד שודאי גם לאשכנזים אין לערב מים ואפילו מעט וידוע שכן דעת הגרי"ש אלישיב, וראה שבות יצחק פסח סי' י שהגרי"ש אלשיב החמיר שכלל לא למזוג יינות שלנו במים אלא רק לערב בהם מעט מיץ ענבים. לכן ודאי המהודר הוא שלא לערב כלל מים ביין, ומי שמערב ישאיר רוב יין, וכיון שיש יקבים שכבר מערבים מים לא כדאי להוסיף כלל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל