לתרומות לחץ כאן

לקחת כסף מהבעל

שאלה:

שלום עליכם ויכוח קטן שהיה לי אם חברה שכאשר האישה לוקחת כסף מבעלה בלי להגיד לו זה מותר? מה הדין של זה? זה נקרא גניבה מהבעל?

תשובה:

שלום וברכה,

השאלה שלך מאוד רחבה. וננסה לגעת בנושא בקצרה. חכמים תיקנו שמעשה ידיה של האשה [משכורת עבודה], שייך לבעל. והבעל שמקבל את המעשה ידיים של אשתו מתחייב כנגד זה לתת לאשה מזונות ומעה כסף [סכום קטן לצרכיה האישיים]. אשה יכולה לומר לבעלה שמעשה ידיה יהיו שייכים לה ומנגד היא מוחלת על המזונות ומעה כסף. אשה שלא אמרה כן לבעלה אבל היא עובדת מעבר למה שמקובל שאשה רגילה עובדת ההכנסה העודפת שייך לאשה ולא לבעל.

ולכן אשה שעובדת ולא אמרה איני ניזונת ואיני עושה, אסור לה לקחת כסף מבעלה ללא רשותו והרי זה גזל. ואם הבעל לא נותן לה מעה כסף, מותר לה לקחת את מה שמגיע לה.

אשה שאמרה לבעלה איני ניזונית ואיני עושה או שהיא מכניסה תוספת משכורת, יכולה לקחת את הכסף שהיא מרוויחה לעצמה. 

לקחת כסף ששייך לבעל אסור.

בהצלחה. 

מקורות:

ראה שו"ע אבן העזר סימן ע וסימן פ. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אם לקחתי כסף מהבעל כי לא הספיק לי מה שהפריש לי כל המשכורת הולכת לחשבון המשותף והוא מפריש לחשבון הפרטי שלי, איך לי מושג כמה הסכום לא קטן האם זה גם גזל? ואם כן איך אפשר לכפר בלי להרוס שלום בית

  2. אם מדובר בסכום קטן, יש להניח שהבעל יסכים. אם מדובר בסכום גדול מאוד, אם את עובדת ויש לך הכנסה, את יכולה לכסות את מה שלקחת עם המשכורת שלך, כשאת אומרת איני ניזונית ואיני עושה והמשכורת שייכת לי ולא לבעלי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל