לתרומות לחץ כאן

שימוש במשאבות מים בבניין בשבת

שאלה:

לכבוד הרב,
בבלוק בשכונה לא דתית (אך יש דיירים חרדים), יש משאבות של הבניין שמתברר מול משמרת השבת שצריך לעשות שם שינויים כדי להכשיר השימוש שלהם בשבת.
יש פרוצדורה מסובכת מול הוועד כדי לעשות משהו בנושא, כבר חודשים ארוכים ולא קורה כלום שם, אי אפשר לעשות שום שינוי שם ללא רשות הוועד (אפילו אם זה ישולם באופן פרטי), כרגע הוועד עדיין לא עשה שום דבר כדי לבדוק אילו פעולות צריך לעשות כדי להכשיר את השימוש בהן (הוא צריך לפעול מול חברת התחזוקה כדי לבדוק את זה).
השאלה – במצב הנוכחי האם יש בזה בוודאות חילול שבת בשימוש (לא משאירים ברז פתוח כל השבת)?
במצב שעלות היא ללא השתתפות הדיירים העלות מגיע לעשרות אלפי ש"ח, זה סכום שצריך לשלם בכל מקרה כדי להכשיר אפילו אם עושה את זה לבד?

תודה

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע במה בעצם מדובר, אם מדובר במשאבות שמופעלות מידית בכל פתיחה וסגירה של הברז אז זה ממש אסור, כמו להדליק אור וכדומה… אבל צריך לדעת בדיוק במה מדובר, אני מציע לעשות אסיפת דיירים של כל הדיירים הדתיים חרדים, התארגנות משותפת תחייב את הועד לפעול. כאשר רק אתה לבד פונה אין התייחסות מספקת… לצורך מפגש כזה תבקש חוות דעת כתובה של משמרת השבת או של המכון הטכנולוגי להלכה של הרב הלפרין כדי שתוכל להסביר את הבעיה לתושבים וגם לועד וכדי שכל הענין יהיה רציני יותר.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לכבוד הרב,

    לצערי פניות חוזרות לוועד לא נענות ואין כל יחס.

    1. רציתי לשאול אם אני מנסה לגייס את השכנים הדתיים בהנחה שזה אכן יהיה חשוב להם, אם אני אומר להם שהוועד לא מתייחס לפניה ומתעלם (לצערי יש ניסיון ממש לא טוב עם הוועד, שפעם שלח תביעה משפטית על אי תשלום של דמי וועד, למרות שהיו משולמים תיקנית ב-ה.קבע, בגלל שהוא "לא שם לב") ושיש לי ניסיון לא טוב איתו, האם מדובר בלשון הרע?

    2. והאם במצבים כאלה יש מקום ללכת לדין תורה או שזה לא תורם ליחסים הטובים עם אנשי הוועד (למרות שכבר עכשיו יחסם מנוכר ומסננים שיחות ומתעלמים מפניות אליו)?

    3.בנוסף אשמח לדעת, האם שיחס כזה מרגיז מאוד וכואב בפנים וגם הנושא חשוב, אם אני מרגיש מן כעס פנימי על חוסר היחס הלא יפה מאוד וכו', ורוצה לכתוב מכתב חריף אליהם שמציג השתלשלות היחס שלהם כלפינו בעבר וחוסר עשייה למען הדיירים בזמן אמת כמו המקרה הזה. כאן רצון השם לראות כיצד אני מגיב (כלומר צריך לעמוד על עיקרון ומה שאני רואה זה הכשרת המשאבות לשבת) או שדווקא שעובר מן צער וחוסר התחשבות, רוצה השם לראות שמחה וקור רוח ולעשות הכל ברוח טובה (רק שלא ברור לי איך עושים את זה, עם אנשים מהסוג הזה)?

    תודה

  2. 1. זה לא לשון הרע, זה הכי תועלת שיכול להיות.
    2. יש בהחלט מקום ללכת לדין תורה.
    3. תכתוב מכתב חד משמעי אבל לא חריף ולא רגשי, עניני אבל ברור. ותשמור אצלך עותק לדין תורה.
    בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל