לתרומות לחץ כאן

שהחיינו בהדלקת נרות של יו"ט

שאלה:

שלום וברכה! ראיתי בס"ד נידון ארוך האם נכון שהאשה תברך שהחיינו בהדלקת הנרות של יו"ט. ולא ראיתי שמזהירים, שבאופן שעושה כן תדליק את הנר, ואח"כ תברך שהחיינו, שאל"כ ברגע שבירכה שהחיינו כבר לא יכולה להדליק את הנר (אם הגפרור דולק יכולה להדליק את הנר כיון שהוא יו"ט, אבל אם הגפרור נכבה, לא תוכל להצית שוב את הגפרור) ופלא בעיני שכול הפוסקים מדברים על ההפסק בקידוש בעניית אמן, ועל חילול יו"ט משום מה לא נזכר. ועוד שהדרך תמיד בברכת שהחיינו שהיא באה לפני מעשה המצוה כגון בלולב, שופר וכו', א"כ בקלות אפשר להיכשל ולברך שהחיינו קודם מעשה ההדלקה, וזו בעיה הראשונה שהיה צריך לעורר, בנושא זה, אשמח לשמוע את חוות דעת הרבנים בזה
תודה
תודה

תשובה:

באופן כללי זה נכון גם בלי שהחיינו, שכיון שמברכת על הנר ביום טוב לפני ההדלקה, אם נכבה הגפרור אין להדליק אש חדשה אלא רק להעביר מאש קיימת, לבני אשכנז שחששו לכך שבעת הברכה מקבלים יום טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל