לתרומות לחץ כאן

אשת איש

שאלה:

זוג נשוי שחי חיים חילונים לגמרי והם מאפשרים ר"ל אחד לשניה לקיים יחסים עם זרים.
ברור לי שהיא אסורה לבעלה ובועלה הראשון אך לזוג אין קשר לדת והוא בטח לא יגרש אותה כי זה בהסכמה..
אך מה הדין למי שבעל אותה ? (מעבר לעברת זרע לבטלה וכו)
לציין שהוא אינו הראשון שבועל אותה והבעל מודע ומאפשר לה כבר 3 שנים

תשובה:

שלום רב,

ראשית צריכים להפריד בין השאלה האם היא אסורה לבועל או לא, לבין עצם האיסור. לגבי עצם האיסור אין בכלל כל שאלה. עבירה חמורה ביותר בכל פעם שזה קורה, ולא משנה אם הוא הראשון או השני. איסור זה הוא מהחמורים ביותר.

לגבי השאלה האם היא אסורה לבעל, גם בזה אין שאלה. למרות שהוא מסכים למעשיה ואפשר לדון אם זה נכלל בהגדרה של "מעלה מעל באישה (=בבעלה)" לדעת רבים מהפוסקים זה נכלל בהגדרה של מעלה מעל באישה משום שעצם מעשיה זה מעילת מעל, אבל מלבד זאת, מאחר שזה נעשה במזיד וביודעין, ברור שהשאלה אם יש גם מעילת מעל אינה רלוונטית כלל, משום שבכך היא נאסרת (שאינה שוגגת).

לגבי איסור לבועל. אכן, יש דעה שהועלתה לראשונה בשו"ת מהר"א ששון האפ בועל שני – לא זה שאסר אותה לראשונה לבעלה, גם נאסר או לא. המהר"א ששון עצמו כתב שם שלדינא הוא גם נאסר. ורבים הביאו את הדעה הזו לכל היותר בצירוף נימוקים נוספים שלפעמים ניתן להתיר לבועל במקרה כזה אבל לא כהיתר בעומד בפני עצמו. ויש שגם נקטו שאפילו לצרף את זה כנימוק נוסף אי אפשר. ראה בהרחבה בסוגיה הזו בשו"ת מטעמי יצחק להר"י מהמבורג מחותנו של הנודע ביהודה, הובא במקצת גם בפתחי תשובה בסוף סי' קעח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל