לתרומות לחץ כאן

שתל שבלול בשבת

שאלה:

לרב שלום, אני עם שתל שבלול באוזן, האם מותר להוריד בלילה את השתל מהמגנט ולשים שוב בבוקר על המגנט? רק הוצאה והשמה בלי פתיחת מעבד וכדומה, וגם לא נדלק שום נורה או צפצוף וכדומה במהלך הזה. האם מותר?

תשובה:

מותר להשתמש בשתל קוכליארי בשבת. המהודר ביותר הוא שהשתל יהיה מחובר לראש מלפני שבת, ולא להסיר אותו עד לצאת השבת, כיון שיש שחששו שבחיבור לראש אדם יוצא בעצם שדה מגנטי חשמלי שלדעת החזון איש יש בכך איסור בונה. אולם דעת הגרש"ז אויערבך היתה להתיר זאת, וכפי שהובא בשמירת שבת כהלכתה מהדורה החדשה עמוד תקעז הערה קח, וראה שם שציין לדעת המחמירים בזה, שו"ת ציץ אליעזר ח"ו סי' ו, ושו"ת מנחת יצחק ח"א סי' לז. לכן כדאי להחמיר שלא להסיר את השתל ולהניחו על הראש בשבת.

באם יש קושי, כדאי לפנות שוב ואנסה לברר יותר לעומק מה הפתרונות שמציעים היום בענין זה.

ברכה והצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לרב שליט"א שלום,
    כפי דברי המומחים, אסור לישון עם שתל האוזן יש צורך להוריד אותו לפחות בלילה, כי מחובר לעור הראש שמתחתו מורכב השתל (שמחובר למח) ויכול ליצור בעיה גם כי זה מתחמם ועלול לסכן לכן יש הוראה לא לישון עם זה בלילה, בחיבור לראש לא נדלקת נורה או צפצוף כלשהו. האם אפשר להקל?

  2. פניתי בענין זה למכון הטכנולוגי להלכה, שם השיבו לי שיש סוגים שונים של מכשירים ויש לבדוק אם קיים ניתוק ל המעגל החשמלי עת הסרתו מהבסיס, הם הצייעו שתפני אליהם בצורה מדוייקת עם הפרטים של המכשיר הספציפי באתר שלהם כאן וישתדלו לסייע
    https://www.machonhalacha.co.il/%d7%93%d7%a3-%d7%94%d7%91%d7%99%d7%aa/%d7%a6%d7%95%d7%a8-%d7%a7%d7%a9%d7%a8-2/%d7%a9%d7%90%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%a8%d7%91%d7%a0%d7%99-%d7%94%d7%9e%d7%9b%d7%95%d7%9f/
    בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל