לתרומות לחץ כאן

לעלות לאוטובוס ללא כרטיס רב קו

שאלה:

שלום לכבוד הרב!

אם היה לי כרטיס רב קו טעון עם חופשי חודשי לאוטובוס עד לתאריך מסוים.
אם איבדתי את הרב קו שלי לפני אותו תאריך ,אם אעלה לאוטובוס ללא הרב קו עד לאותו תאריך שהחופשי חודשי שלי פג האם אני נחשב לגזלן בכך?
כמובן שאני לוקח סיכון שאם יעלה פקח ויעלה עליי שאין לי רב קו כנראה אצטרך לשלם קנס אבל השאלה שלי מבחינה הלכתית אם במצב כזה אני חוטא בגזל או משהו כזה.

תשובה:

שלום וברכה,

לפי הכללים של משרד התחבורה חובה לתקף את הרב בכל נסיעה, ואסור לנסוע ללא תיקוף, וכ"ש שאסור לנסוע כשאינך מצויד בכרטיס. אם אתה עובר על הכללים של משרד התחבורה אין זה איסור גזל, מאחר ובפועל שילמת עבור הנסיעות, אבל יש כאן איסור מעביר על דעת בעל הבית, שנפסק להלכה שאין זה גזל אבל אסור להעביר על דעת בעל הבית.

ולכן אסור לך לנסוע ללא כרטיס רב קו, ואם עברת ונסעת אין חובת השבה כיון שאין כאן גזל.

ישנה אפשרות לגשת לחברה ולקבל החזר כספי או הטענה של כרטיס אחר.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ככל הידוע לי שחברת האוטובוסים מקבלת כסף עבור כל תיקוף וזה חלק מהרווח שלהם (כדי שלא ירצו לדלג תחנות וכו') ובחברות מסוימות גם הנהג מקל סכום קטן ע"פ
    מספר התיקופים

  2. לפי הידוע לי משרד התחבורה משלם לפי נסיעות שהחברה מוציאה ולא לפי נוסעים. אלא שאם יש מספר מסוים של נוסעים החברה והנהג מקבלים בונוסים [וזה לא דבר קבוע]. ולכן אדם שנוסע ללא תשלום גוזל ממשדר התחבורה ולא מהחברה. אלא שגרם הפסד של בונוסים שאולי החברה הייתה יכולה לקבל, ועל בונוסים אין חיוב השבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל