לתרומות לחץ כאן

מבנה התורה לפני קבלתה / לימוד לעילוי נשמת אדם חי / סדר הנחת ספרי קודש

שאלה:

לכבוד הרב,

אשמח לעזרה בשאלות הבאות:

1. לפני שאדם הראשון חטא, בתורה (לפני שירדה לעולם) לא היה כתוב דברים שהם דינים ומשפטים שיש שייכות שיהיו רק כאשר בני האדם חוטאים?

2. מותר לתרום לימוד תורה לעילוי נשמתי?

3.איך שמים ספר פירושים – למשל מעם לועז -פירוש על התורה
לעומת ראשית חכמה שהוא קודם לו, האם בגלל שזה על התורה, אז מעם
לועז מעליו?

תשובה:

שלום וברכה

1. התורה כולה היא נצחית וקדמה לעולם, אלא שהיא עצמה יש לה ביטויים שונים, רוחניים המותאמים לעולמות העליונים המכוונים כנגד התחתונים. אנחנו מכירים את התורה בביטוי הארצי שלה, הפונה לאדם גשמי, אבל כל תכניה מצד המהות והשורש יש גם בעולמות העליונים, ועל זה אמו שהיתה כתובה אש שחורה על גבי אש לבנה, כלומר גם כתיבתה כביכול רוחנית [אש נתפסת אצלנו כדבר רוחני שאינו בר מישוש כל כך מכאן המשל הזה].

2. בודאי אפשר, הביטוי היותר מתאים הוא לתרום לזכותך. מצוה גדולה לתרום כסף להחזקת לומדי תורה. במקביל עשה גם אתה בשביל נפשך, למד תורה בקביעות כל יום.

3. ראשית חכמה וילקוט מעם לועז אפשר להניח זה על זה איך שרוצים. לא מסתכלים בדקדקנות מה קדום יותר, אלא לפי קבוצות, תורה, נביאים, כתובים, תורה שבעל פה.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לכבוד הרב,
    אז ספרי פירושים על התורה לא בגדר תורה כאן (זאת הסיבה שלא משנה הסדר בין ילקוט מעם לועז לראשית חכמה), זה אומר למשל שכל ספרי המוסר וספרים שהם פירוש על התורה ולא משנה מתי חי המחבר, יכולים להיות בכל בסדר שהוא?

    תודה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל