שאלה:
שלום ותודה מראש…
א. האם צריך לברך על התפילין לאחר חליצתם לזמן מועט? (ש"ע והרמ"א)
ב. כנ"ל לאחר בית הכסא? (לשו"ע והרמ"א)
ישר כח גדול והמון תודה על פועלכם החשוב
תשובה:
אדם שנכנס לשירותים, למנהג בני אשכנז חייב אחר כך לחזור ולברך על התפילין, וזאת, משום שאסור להכנס לשם עם התפילין וממילא הכניסה לשם נחשבת הפסק. אולם אדם שמסיר את הטלית אינו חייב לברך שוב [אף שיש בכך מחלוקת בין הפוסקים כמובא בשו"ע סי' ח סעי' יג – יד], כיון שמעיקר הדין מותר להכנס עם ציצית לשירותים [אף שמקפידים לא להכנס לשם עם טלית שהיא מיוחדת לתפילה]. ראה משנה ברורה סי' כה ס"ק מז.
וראה כאן על מנהג הספרדים בזה, ועל החילוק לענין זה בין הנכנס לצרכיו או רק להטיל מי רגלים, שבזה גם אשכנזים לא יברכו שוב על התפילין. כנ"ל בסתם חליצה לזמן מועט, שכיון שהיתה דעתו לשוב ולהניח, אינו מברך.
אם הבנתי נכון, יצא להטיל מי רגליים, למנהג אשכנז וגם ספרד לא יברך ?
כמו כן לסתם חליצה לזמן מועט?
המון ישר כח!!!!!!!!!
שלום לכבוד הרבנים. אם הוריד התפילין לפני שסיים להניח או לקשור / נפתח לו הקשר תוך כדי וכו' מתוך כוונה להחזיר גם כן לא יברך שוב?
לא יברך, בתנאי שלא הפסיק בדיבור.
השאר תגובה