לתרומות לחץ כאן

קומקום חשמלי לשבת באישור מכון צומת

שאלה:

קומקום חשמלי המהווה גם מיחם לשבת, המאושר ע"י מכון צומת, האם מותר לשימוש? האם אין בעיה של טלטול גופי חימום, בסיס לדבר האסור?

תשובה:

שלום וברכה,

יש נדון רחב בין הפוסקים האם בטלטול גוף חימום יש מוקצה של שלהבת האסור בטלטול בשבת, או שזה חלק מהכלי ומותר, אני מעתיק לך מתוך המאמר הרלוונטי של מכון צומת בענין זה:

"ראה בילקוט יוסף שאסף דעות בהל' שבת סי' ש"ח (ח"י), ובמיוחד בעמ' תכז לענין טלטול מיחם שהתיר. ועיי"ש שחילק בין השאר בין נורה חשמלית הניכרת ודומה לשלהבת לבין גופי חימום ששלהבתן לא ניכר תכלל. גם הגרשז"א במנחת שלמה ח"א סי' יד נוטה להתיר, וכן דן בסברות אלו במאורי אש. ור"ב זילבר באז-נדברו ח"ג סי' נד אות ח' כתב להיתרא שכן במיחם הוא בסיס למים החמים שבתוכו ולא לגופי החימום, עי"ש.

 ופוק חזי מאי עמא דבר בטלטול רדיאטור חשמלי ועוד. המדיניות שלנו במכון 'צומת' היא להסתמך על דעות אלו, ובפרט שהענין נחוץ מאד והסברא להיתר הטלטול ולחילוק מאש ממשית היא פשוטה, דלא דמיא לשלהבת".

כלומר הם מודעים למחלוקת ומסתמכים על דעת המקילים, וראה ארחות שבת ח”ב עמ’ פט ובמילואים שם סי’ ז שנקטו בזה כדעת המחמירים, לכן מי שרוצה להחמיר בדבר הזה כדעת המחמירים אכן לא יוכל להשתמש בקומקום השבת שלהם.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל