לתרומות לחץ כאן

איסור בל תלין

שאלה:

האם ניתן לומר שהיום כשהשקיעה מוקדמת והרבה חוזרים מהעבודה מאוחר, שאעפ"י שלא התנו במפורש על התשלום (במידה וזה אפשרי) סביר שלזה התכוונו שיהיה תשלום בערב (תשלום לפועל או קבלן) וגם אם הפועל הודיע שסיים עבודתו, הוא רק להראות שהוא זריז ועומד בזמנים, ולא שכוונתו תביעה שישלמו לו? (האם אפשרות התשלום ב'ביט' מהווה פתרון לבעית התביעה, ומה שיש כאלו שרוצים רק במזומן מבטל למעשה את הלאו?)

תשובה:

שלום וברכה,

מהתורה זמן התשלום לפועל הוא עד סוף היום. ופועל שמסיים בלילה זמן התשלום עד סוף הלילה. אם יש מנהג לשלם בסוף חודש ולא בסוף היום, חיוב התשלום הוא בסוף החודש. לא מצאנו מנהגים שונים אם זמן השקיעה הוא מוקדם או מאוחר. ולכן אם שכר בעל מקצוע לעבודה יש לשלם לו עד סוף היום או הלילה.

תשלום ב'ביט' נחשב לתשלום. ואם הפועל מתנגד לתשלום דרך ביט, ורוצה תשלום מזומן, והפועל לא התנה כך לפני העבודה, מותר לבעל הבית לאחר את התשלום עד שישיג מזומן, מאחר ומצידו הוא מעוניין לשלם דרך ביט.

בהצלחה.

מקורות:

ראה שו"ע סימן שלט.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל