לתרומות לחץ כאן

לשון הרע על צוות רפואי

שאלה:

לכבוד הרב,
באה אחות (שלא שומרת תורה ומצוות) מטעם קופ"ח לאבא לבצע פרוצדורה רפואית.
מדובר על אישה מאוד ביקורתית שכל פעם שולחת ארס מפיה ואומרת דברים שלא צריך להגיד על דברים שקשורים אלינו.
רוב הזמן שתקנו ולא הגבנו, היום היא שוב הוציאה מילים שביזו אותנו ובכלל בתור בני אדם, לא ראוי להוציא מילים בצורה כזאת ובהתנשאות שלא תיאמן (ולא משנה הסיבה, למרות שפה היא עושה את זה מתוך הנאה אישית ולא משום סיבה אחרת).

הפעם היה קשה לשתוק לה (על הדרך היא ניסתה לשדל את אבא שלי להצביע למפלגה שכופרת בשם, ונראה שזה גם שעתה האישית כלפי אמיתות התורה לפי המילים שהיא מרשה להוציא מפעם לפעם), ואמרתי לה על דברי הביקורת שאין זה עניינה כלל, ותעצור פה אני לא מעוניין לשמוע אותה.

יש לי שתי שאלות:
1. היה קשה לי מאוד הפעם עם הביקורת שלה והמילים הקשות וחוסר ההתחשבות גם במצב, ודיברתי עם אחותי ועל הרצון להחליף אותו באחות אחרת, ואמרתי לה את הדברים שהיא אמרה ושהיא אפשר יותר לסבול אותה והביקורתיות הבלתי נסבלת שלה. זה היה לשון הרע (מלבד מראש שבכל מקרה לא נכון היה להגיע למצב שמדבר אפילו אם זה מותר)?
2. אם אני פונה לפניות הציבור של הקופה, ומבקש להחליף אותה אחרת, וצריך גם לפרט את הסיבה לכך, אני יכול לרשום להם את הסיבה האמיתית לכך בלי שזה יהיה לשון הרע?

תודה

תשובה:

שלום וברכה

במידה ואכן זה המצב, וכולם מסכימים איתך שהיא נוהגת שלא כשורה, מותר לך לבקש להחליף, זה בגדר לשון הרע לתועלת שמותר. אין מקום להניח לאב לסבול משירות דורסני במידה וזה אכן כך. אבל אסור להגזים, ואין לכתבו שום דבר שאינו נדרש לתועלת הנצרכת.

בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל