לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

ילד עקשן שאינו מוותר – מה עושים?

שאלה:

שלום כבוד הרב. מה עושים אם ילד עקשן חושב שהכל מגיע רק לו והוא לא מוכן לקבל את העובדה שמישהוא אחר קיבל והוא לא ואז הוא בחוצפה דוחף /מרביץ לכולם לוקח בכח ולא מוכן לשמוע כלום?
סך הכל חוץ מזה הכל די בסדר אתו.

תשובה:

שלום וברכה

התופעה מוכרת וקיימת, למעשה גם לא ציינת בן כמה הילד, זה גם מאוד משמעותי. אין ספק שצריך לעשות איתו עבודה בענין הזה, רק לזכור, המון סבלנות ואיפוק, והרבה הרגלים. לא לצאת מהכלים ולא להעניש כי זה לא הענין. אלא לשלב שיחות בזמנים רגועים על נתינה, ועל השני ועל ויתור, ויחד עם זה לעבוד איתו על דחיית סיפוקים. לא לתת מיד כל מה שמבקשים, לאפשר לו לזכות בדברים על ידי עבודה. במקרה שהוא מנסה לחטוף לילד אחר, לעטוף אותו בחיבוק שאינו מאפשר לו לעשות זאת, ולהסביר, עכשיו פלוני מקבל, בפעם אחרת אתה מקבל, ולהמתין עד שירגע ורק אז לסיים את החיבוק העוטף המונע הזה. לאט לאט הוא יתרגל. אפשר לשלב אותו בפעילות של נתינה, למשל לתת לו לבצע את החלוקה לילדים, לתת לו לחשוב על פעולות של נתינה ולהתתף בהן וכו'.

רוב נחת.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על כל התשובות שאתם מספקים . אין לי כל כך זמן ללימוד תורה , אבל התשובות שלכם מעלות את רמת החשיבה ואיכות החיים.
    למעשה ילד כתבתי בכללי. יש לי בת בכורה בגיל 9. להתחלק אם מישהוא עבורה זה ייסורים שאין כדוגמתם. כל הבנות האחרות סובלות ממנה גם מהמכות שהיא מחלקת להם בלי לחסוך וגם מהתקפות הזעם והחרמות של חפצים כענישה במקום. כששואלים אותה לפשר מעשיה :למשל למה את מרביצה? היא מחייכת או מתרצת אם תירוץ הגנתי ללא הגיון לרוב. יש לה איזשהו עולם משלה שאנחנו מנסים להבין אך עדיין ללא הצלחה מרובה.כשכל ההתקפות האלה מתחילות אצלה ועד שזה מסתיים וכולם רגועים אני ואשתי מרגישים כאילו עברה עלינו רוח של מאה ק"מ. למעשה היא יכולה להכות גם אותנו אם היא מאוד עצבנית רק שבזה היא כמובן מפחדת יותר כי אנחנו אינינו חסרי אונים לגביה כמו האחרים.

  2. הייתי ממליץ על סןג של ייעוץ רגשי, אפילו רק כדי להבין מה בדיוק עובר עליה ולקבל הנחיות. אם אתם בירושלים אוכל להמליץ לך על מישהי טובה מאוד בתחום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל