לתרומות לחץ כאן

קריאת שמע ocd

שאלה:

רקע-לשאלה:
יהודי אורתודוקסי
שמסיבות בריאותיות [הן פיזית, והן נפשית.],
לוקח לו הרבה-הרבה יותר זמן מאשר יהודי רגיל,
הן ההכנה לקריאת שמע בזמנה,
הן הקריאת שמע בזמנה עצמה,
והן ההתאוששות אחרי הקריאת שמע בזמנה.
כבר נבדק גם אצל פסיכיאטר בנושא הזה,
ולא נמצא פתרון עד כה.
השאלה:
כיצד מחליטים אם עדיף
שיקרא בקול פסוק ראשון
[.ספר-דברים.פרק-ו'.פסוק-ד'.]
ו-"ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד",
-עם כוונות מלאות במילים, כמו כולם,
-אבל לא ימשיך לקרוא את שאר הפסוקים?
או שעדיף שיקרא
עד סוף הפרשה הראשונה
= עד סוף מילת "ובשעריך"
[.ספר-דברים.פרק-ו'.פסוק-ט'.]?
או שעדיף שיקרא לחלוטין
את כל הקריאת שמע בזמנה,
כולל כל חלקיה,
גם אם זה מביא לו תחושה של החמצה-גדולה
בייחס לניסיון לימוד תורה באותו הזמן?
תודה.

תשובה:

כדאי לקרוא הכל, גדול תלמוד המביא לידי מעשה, וטירחה לקיום מצוה אינה ביטול תורה. יחד עם זאת, יש לדעת שהכוונה בפירוש המילים מעכבת רק בפסוק ראשון ובברוך שם, לאחר מכן אינו מעכב! כמו כן נאמר בשולחן ערוך "קראה ולא דקדק באותיות יצא", ממילא יש להתאמן עם הרופא, לקרוא שני פסוקים אלו בכוונה פשוטה של ביאור המילים בקצב שלא יקח יותר מחצי דקה, ולאחר מכן לקרוא את השאר כמו פרק תהילים ברצף, מה שמצליחים לכוין תוך כדי על הביאור העיקרי של הדברים יפה ומה שלא לא, העיקר שלא להתעכב קוראים פעם אחת וזהו, לא משנה מה יצא. באופן זה, כל הקריאת שמע אינה יותר משלוש דקות.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל