לתרומות לחץ כאן

תהליך גירושין, שהאשה מעוניינת להתגרש

שאלה:

שלום וברכה!

לצערי, שמעתי שקרובת משפחה פתחה תיק לתביעת גירושין, ושכרה עורכת דין ע"ס 250,000 ₪. וכיון שב"ה לא למדתי נושא זה, ניסיתי להתעדכן על מה ולמה צריך בכלל עורכת דין, ומה הנושא שעליו דנים, ולאחר שחקרתי קצת בנושא הבנתי שבעצם אשה שמעוניינת להתגרש וכפועל היוצא מזה, מעוניינת לחלק את הנכסים המשותפים שלהם, ומעוניינת במזונות עבור גידול ילדיה, יכולה להיתקל בבעל שאומר 'אני לא מעוניין לגרש, וק"ו לא לחלק את הנכסים המשותפים בינינו, אני מוכן לתת גט רק בתנאי שכל הנכסים נשארים אצלי' לצורך טענה כזאת האשה צריכה להוכיח בבית הדין, שהבעל לא בסדר בעניינים אלו ואלו… ואי אפשר לחיות איתו, ולהכריח אותו (באופנים המותרים עפ"י ההלכה) לתת גט, ואחר שהכריחוהו לתת גט, כמובן לחלק את הנכסים עפ"י הדין, וכאן התפקיד של עורכת הדין להוכיח את זה, שאם לא תצליח להוכיח כן, הבעל יכול להישאר בשלו, ולא לתת גט לעד, ויכול להפעיל אמצעי סחיטה, שרק באופנים אלו ואלו מוכן לתת גט, או לענות אותה כל ימיה ולא לתת לה גט, אף שמוכנה לוותר על הכל, העיקר להשתחרר ממנו. אשמח לדעת אם הבנתי נכון?

תשובה:

שלום וברכה,

את מה שאתה מתאר זה מה שהעו"ד מספר ללקוחות כדי לסחוט מהם סכומי עתק. כדרכם של עו"ד שיודעים לסבך את התיק עוד ועוד ולסחוט כספים מהלקוח. אפשר לגשת להליך גירושין ללא עו"ד כלל. ובכך לחסוך סיבוך של התיק וחסכון אדיר של כספים. ומעל הכל למנוע מריבות מיוצרות ועגמת נפש. והיה אם יתגלו בעיות בהמשך יהיה אפשר לשכור אח"כ עו"ד אבל לא במחיר גבוה כל כך.

חבל שהקרובת משפחה מתגרשת, ויותר חבל שהיא הולכת שולל אחרי העו"ד שעושק אותה.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ישר כח על התשובה!

    מ"מ רציתי לדעת אם בעצם ההבנה נכונה, שבאופן שהבעל לא הגון, האם הוא יכול לטעון שאינו רוצה לתת גט, רק בתנאי שתוותר לו על נכסים?

  2. זה לא נכון, בית הדין ייראו לנכון איך להוציא ממנו גט לפי הלכה מבלי שיצליח לאיים בכספים. וזה התפקיד של בית הדין ולא של עו"ד שאין לו אפשרות לאכוף על הבעל לתת גט, ומטרתו רק לעשוק את האשה ברבע מליון ש"ח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל