לתרומות לחץ כאן

אבא ספק יהודי

שאלה:

באם האבא ספק יהודי (הוא נולד בעיירה יהודית באוקראינה, לפני שאמא שלו נפטרה אמרה לו שהוא יהודי. לסבתא שלו קראו רוזה ואז הוא הבין למה היא הדליקה נרות כל יום שישי) אך הוא לא הצליח למצוא שום מסמך שמעיד על יהדות אמו כי הארכיון שם נשרף כליל. מצד אחד אי אפשר להגיד שהוא יהודי, אל גם להגיד שהוא גוי גם קשה. במיוחד שיש הרבה דברים שכן מעידים על אפשרות היותו יהודי. כמו כן, האם את הבן שלו, להעלות לתורה על שמו או בן אברהם?

תשובה:

שלום רב,

ראשית, צריכים לדעת שהיום ניתן לברר את העובדה הזו אם היה יהודי או לא. לא הבנתי אם כל השאלה היא רק לגבי עליה לתורה של הבן האם לקרוא לו ע"ש אביו או סתם בן אברהם, או שיש איזה נפק"מ לאבא עצמו, ורוצה לדעת אם הוא יהודי או לא. אין טעם להיכנס לפרטים שכתבת כאן, צריכים לדעת באיזה שנה הסבתא נולדה היכן היתה במלחמה וכו' וכו', איזה מסמכים הוא מחזיק. השם רוזה הוא בהחלט יכול להיות שם יהודי, אבל זה לא יהודי מובהק, היו גם גויים עם השם הזה. יש מומחים שידעו לסייע בזה, כך שאין טעם לדון במשהו היפוטתי. בנוסף, היום יש כלי חשוב מאד בבירור יהדות – דנ"א. דרך הדנ"א מן הסתם גם אפשר להוכיח אם האבא יהודי או לא.

אני מציע לפנות באתר של הבי"ד של סינדי באוסטרליה בראשות הג"ר יהורם אולמאן שליט"א הם מומחים בבירור יהדות ועוסקים הרבה בבירור יהדות גם בקהילות רבות ברחבי ארה"ב, הם יסייעו לכם בזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל