לתרומות לחץ כאן

הבא על הגויה

שאלה:

יש לי תלמיד שלשעבר היה עם גויה עם אמצעי מניעה לגבר. היינו הגומי המונח על אבר הזכר. והשאלה האם הוא עבר איסור גויה מדאורייתא. בנוסף להוצאת שז׳ל. ומה התיקון.

תשובה:

שלום רב,

לא ברור שאיסור גויה זה איסור דאורייתא. הרמב"ם כותב בהלכות איסורי ביאה פרק יב הלכה ב': "לא אסרה תורה אלא דרך חתנות אבל הבא על הכותית דרך זנות מכין אותו מכת מרדות מדברי סופרים גזירה שמא יבא להתחתן, ואם ייחדה לו בזנות חייב עליה משום נדה ומשום שפחה ומשום כותית ומשום זונה, ואם לא ייחדה לו אלא נקראת מקרה אינו חייב אלא משום כותית וכל חיובין אלו מדבריהן".

ובהלכה ז' – ח' כתב: "עון זה אף על פי שאין בו מיתת ב"ד אל יהי קל בעיניך, אלא יש בו הפסד שאין בכל העריות כמותו שהבן מן הערוה בנו הוא לכל דבר ובכלל ישראל נחשב אף על פי שהוא ממזר והבן מן הכותית אינו בנו שנאמר כי יסיר את בנך מאחרי מסיר אותו מלהיות אחרי ה'. ודבר זה גורם להדבק בעכו"ם שהבדילנו הקדוש ברוך הוא מהם ולשוב מאחרי ה' ולמעול בו".

כלומר, למרות שאין בזה איסור דאורייתא, זה עוון חמור ביותר ויש לעשות על זה תשובה כעבר על עבירה חמורה.

העבודה שסה נעשה עם קונדום אינו מפחית מאיסור ביאה משום שעי"ז זה גם דרך ביאה כמובן.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. קטונתי מלתת דרך תשובה, באופן כללי ההוראה היום היא יותר להתרכז בעשה טוב מאשר בדישדוש בביצה הזו של החטא, עוד להתחזק בלימוד, עוד בשמירת העיניים ובעבודת ה', וזה התיקון הכי נכון וטוב, עבודת ה' מתוך שמחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל