לתרומות לחץ כאן

סעודת יום הולדת בשנת אבל

שאלה:

יומולדת-ארוחת ערב לאבא, האם האחים שלו שבתוך שנה יכולים להצטרף או שמא משפחה מורחבת רק בניו ונכדיו אך לא האחים שלו?

תשובה:

בודאי בלי האחים שלו. וגם הילדים נכדים, לא הייתי עושה ממש סעודה חגיגית, אפשר לבוא לבקר כדי לאחל ואז באופן ספונטני גם אוכלים ומתארגנים עם אוכל מראש, כפי שרגילים אצל סבא וסבתא כשמזדמנים יחד.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. המבדיל בין משפחתיות לסעודת מרעים לפי דעתי הוא הרגילות השגרתית בימי השנה, ילדים שמטבע הדברים מבקרים גם סתם כך את הוריהם וסועדים אצלם יחד זה לא סעודת מרעים, אחים מבוגרים שלא באים בדרך כלל סתם כך כולם יחד לבקר אלא רק לצורך מסיבה [מצוי שבא אח אחד עם משפחתו אבל לא כולם יחד] זה כבר סעודת מרעים, כלומר לא הגנטיקה קובעת אלא ההתנהלות הרגילה.

  2. האמת זו סברא מאוד הגיונית מצד שמחת הלב שבדבר. ומעניין הוא שהגר"ד טהרני אמר לי לפני איזה לכששאלתי אותו על כנ"ל אך לגבי סעודה רביעית אמר לי שאמנם סעודה רביעית אינה נחשבת לסעודת מצוה אך מצוה לעשותה, עם זאת מותר לכל המשפחה המורחבת להשתתף בה. וכאן אני שואל מורחבת מה היא, האם מלבד הנכדים (שלשיטתו לל"ב ושרי) אף מי שבכלל המשפחה האבלה כולל אחים וכו' או דווקא המצומצמת.
    לדוג' לענין היתר שאלת שלום לאחר שנולד בן במשפחה (כדברי הירושלמי שהגרע"י מביא בחזו"ע) עד היכן מותרת שאלת השלום? אמר לי הגר"ד הנ"ל שנתרפאה המשפחה כולה כולל כל אבלי המשפחה ולוא דווקא המצומצמת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל