שאלה:
שלום.רציתי לדעת מה ההגדרה של כרטיס אשראי בשבת.האם הוא כלי שמלאכתו לאיסור כי הרי הוא אמצעי לתשלום או שהוא נחשב מוקצה מחמת גופו.ונפקא מינה אם מותר לטלטלו לצורך גופו ומקומו.
( מוקצה מחמת חסרון כיס אני חושב שהוא לא כיון שאנשים לא מקפידים עליו ונותנים לילדים לשחק בו או משתמשים בו כסימנייה בספר וכדומה)
תשובה:
בס' לוח המוקצה כתב שדינו ככלי שמלאכתו לאיסור, אלא שצידד שם שנחשב ככזה שאין לו מלאכת היתר שכידוע נקטו בו חלק מהפוסקים שדינו כמוקצה מחמת גופו שאסור בטלטול לצורך גופו ומקומו, ויש לעיין אם זה אכן כך לדבריך שלפעמים משתמשים בזה כסימניה, אולי זה תלוי באנשים, לדידי זה בכלל מוקצה מחמת חסרון כיס לכאורה.