לתרומות לחץ כאן

כיבוד הורים שרבים ביניהם ומערבים את הילדים

שאלה:

שלום כבוד הרב. הורי לפני תהליך גירושין, פונים אחד לשני בדרך לא מכבדת, כולל קללות וכו'. אבי אדם לא נח לבריות, תמיד שלילי בגישה, מעיר הערות לסביבה. המצב כיום הוא שהורי לא מדברים אחד עם השני ולמעשה כל אחד פונה אליי בצורה מזלזלת כלפי הצד השני על מנת שאעביר ביניהם מסרים. הסברתי להם מספר פעמים שזה מעמיד אותי במצב לא נעים(חשוב לומר שגם המסרים הם על דברים שטותיים ולא מכבדים) אבל התגובה של כל אחד מהם היא שאני תופס צד. שאלתי היא עד כמה עליי לכבדם? כמובן שזה פוגע בתא המשפחתי שלי וגם אישתי ספגה לא מעט פעמים השפלות מצד אבי. הדבר מביך אותי כל פעם מחדש, גם בעיני משפחת אישתי, גם בעיני אישתי וכמובן העברת המסרים הלא מכובדים בניהם. האם עליי להמשיך לספוג את זה? הדבר נמשך מעל שנתיים וכבר קשה לי נפשית להמשיך בקשר עם הורי בצורה הזאת

תשובה:

שלום וברכה

שאלתך כואבת מאוד. לכאורה מה שהייתי עושה זה שני דברים: 1. מבהיר באופן חד משמעי, עדין מכבד אבל לא מתפשר, שאינני משתף פעולה עם שום ניסוח לא הולם, ועומד בזה! אחרי שתאמר כמה פעמים, לצערי לא אוכל לעשות זאת כיון שזה ניסוח לא הולם שאינו מאפשר לי מבחינת כיבוד הורים לשתף פעולה. ואז לא להתווכח ולא להמשיך בדיון, פשוט להמתין לשינוי סגנון, אין ספק שזה ישתנה. 2. לשתף פעולה רק בדברים ענינים כמובן, ולא בדברים פוגעניים במהותם. ככל שתהיה עיקבי השינוי יהיה מהיר יותר.

אין לאפשר בשום אופן פגיעה מצד אביך באשתך! באם זה קורה עליך לתבוע בעדינות ובכבוד אבל לתבוע התנצלות, שוב ככל שזה יהיה עיקבי זה יעבוד, ככל שתתפשר פה ושם זה יתעכב.

אין להבהל משום הטחות אשמה, רק לומר באופן עיקבי אני מכבד את שני הצדדים ואינני מעורב בין ההורים.

בשרות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל