שאלה:
האם מגילת קהלת שיש בה אותיות מחוקות היתה כשרה לקריאה בשבת סוכות?
תשובה:
במגילת קהלת יש להחמיר יותר מאשר במגילת אסתר שהכשירו בה באופן זה שיש מעט מילים מחוקות, ואין לברך עליה.
מקורות:
שו"ת שבט הלוי חלק ב סימן קמז אות ג:
מגילת קהלת שכתב הקרי כתיב או הכתיב קרי, והי' דעת השואל להקל כמגילת אסתר דמבואר בגמ' דאם השמיט הסופר אפי' כמה תיבות כשר עפ"י המבואר או"ח סי' תר"צ. אמנם נראה דזה אינו ובכל מקום פוסל עיין נדרים ל"ז סוף ע"ב, ובשו"ע יו"ד סוס"י ער"ה, ואסתר שאני דנקראת איגרת כמבואר בש"ס ופוסקים.
חשבתי שאולי במגילת אסתר שכתוב בה שהיא כאמיתה של תורה דהיינו כספר תורה (כגון לענין שרטוט) לכן צריך לגלות שלענין חסירות וכדו' היא כאגרת.אבל בשאר כתובים שאין בהם דין כאמיתה של תורה כשרות גם בחסר וכו'.
הבאתי לך מקור וקטונתי מלדון לפני רבותי בקרקע.
השאר תגובה