לתרומות לחץ כאן

לימוד מאמרי בעל הסולם

שאלה:

שלום וברכה,
רציתילשאול בנוגע ללימוד מאמרי בעל הסולם…
מאחר והוא עוסק בנושאים מאוד מעניינים ולפי הבנתי מה שאני מדבר עליו הוא אמור להיות דבר למתחילים (לפי דברי הוצאת אור הסולם)
האם יש בעיה בזה?

תשובה:

אין בעיה בזה, אמנם לדעתי אין בזה טעם, יש הרבה מה ללמוד ולדעת לפני שפונים לסתרי תורה…

גם אם רוצים להבין דרכי ה' יש לשלוט קודם בנגלה של הדברים, אני ממליץ על ספרי שפתי חיים של הרב פרידלנדר אמונה והשגחה ואמונה ובחירה.

מועדים לשמחה.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. מועדים לשמחה.
    איני השואל אך
    בתור אחד שלומד ,אין המדובר על סתרי תורה.
    מדובר על החלק של טעמי תורה אותו מצווה ללמוד במיוחד בדור שלנו.
    דרכו של בעל הסולם מאד קנאית להתרחק מהחלק של סתרי תורה -גם למי שמילא קרסו ש"ס ופוסקים.
    מבהיר רבות כי מטרת טעמי התורה (לעומת סתרי תורה למי שזכה כבר להשתלם בחכמה תיקון והשגה)לתת לנו העניים בדור זה לכלוכית בסיסית של פנמיות בעיקר יראת שמים פנימית, ללימוד הנגלה מתוך מטרה לקיום -המצוות והתפילות באופן שמלא לשמה נגיע לשמה שכ"כ חסרה לנו בדור חיצוני ולחוץ (לעומת דורות קודמים שבאמת לא היו זקוקים לכך שכן היה נטוע בליבם ולכן בזמנם היה בזה חשש לקיצוץ בנטיעות)
    וכמובן ללמוד זאת במקביל לנגלה ובהפסקות זה גם מרענן.עובדתית מרגישים יותר רצינות

  2. בתור אחד שלמד קצת בספריו (לא הקבליים), לרוב הוא לא מדבר שם על קבלה, אלא דברים בסיסיים שכל יהודי צריך לדעת (יש הרבה קווי דימיון לספרי המחשבה של הרמח"ל ותניא), למעשה, הרבה ממה שכתוב במכתב מאליהו מגיע מהספרים של בעל הסולם.
    הבעיה היחידה היא שלא להפוך עיקר לטפל וטפל לעיקר, העיקר זה להגות בתורה, כמה דקות ביום ללמוד בזה זה בסדר, מקבלים מזה הרבה מושגים והבנות מה אנחנו עושים פה בעצם.

  3. מומלץ ללמוד בעל הסולם ובנו הרב"ש בשפע.

    "בעל הסולם פעל שאדם פשוט, אם הולך בדרכו יכול לזכות לדביקות ה' כמו תלמיד חכם מובהק, מה שאין כן לפניו היו צריכים להיות תלמידי חכמים גדולים בכדי לזכות לדבקות ה'. ולפני הבעל שם טוב היו צריכים להיות גדולי עולם, אחרת לא היו יכולים לזכות להשגת אלוקות." -ר׳ ברוך שלום אשלג ז"ל

  4. כבודו יכול לעיין בהקדמה לתלמוד עשר הספירות ובהקדמה לספר הזהר מהרב אשלג ז"ל שהגיע לדביקות אמיתית בבורא עולם והעיד על עצמו שזכה לעיבור נשמת האר"י ז"ל לראשונה ולרשות משמיים לגלות עניינים וכו׳ ותרווה נחת.

  5. מה שכתבתי שהגיע לדביקות וכו׳ היה רק בדרך אגב לגבי הרב ז"ל. עיין בהקדמות שציינתי ששם (בין השאר) בעל הסולם מדבר לגבי לימוד הפנימיות ובכלל על מהות התורה והמצוות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל