מי שמקפיד כל השנה לא לעשות מלאכות דאורייתא במוצ"ש עד זמן ר"ת, מחוייב גם מתוקף מנהגו לא לשבור צום של יוה"כ עד אז? מה המנהג בזה?
תשובה:
בודאי. אדרבה, יש כאלו שכל השנה פחות מחמירים בזה אבל במוצאי יום כיפור היום הקדוש בשנה – מחמירים בכך.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
6 תגובות
תודה. ולגבי ט' באב? שמעתי בפירוש את הרב אופיר מלכה אומר ברדיו שגם הנוהגים לפי ר"ת לא נהגו להחמיר בצום? איני זוכר מה הוא אמר לגבי יום כיפור ולכן שאלתי. אמנם לגבי ט' באב הוא אכן אמר כך. האם מה שהוא אמר שנוי במח'?
ודאי שזה חלו, תשעה באב הוא הרי דרבנן.
התכוונתי לשאול, גם מי שנוהג לא לעשות מלאכות דרבנן עד זמן ר"ת, הרב מלכה שליט"א אמר ברדיו שהמנהג הוא לא להחמיר בצום. רציתי לשאול האם דבריו מוסכמים.
לא, מנהג רווח מאוד אצל בני תורה להחמיר בזה ביום כיפור וכן יש להורות לכל מי שבריא ומסוגל. כמובן בצומות דרבנן זה משהו אחר.
ומה המנהג לגבי ט' באב, לאלו שמחמירים ר"ת במוצ"ש גם במלאכות דרבנן?
מי שנוהג זאת רק כחומרא אינו ממתין במוצאי תשעה באב עד רבינו תם, אבל כן כדאי להמתין לפחות כזמן החזון איש 35 דק' לאחר השקיעה.
תודה. ולגבי ט' באב? שמעתי בפירוש את הרב אופיר מלכה אומר ברדיו שגם הנוהגים לפי ר"ת לא נהגו להחמיר בצום? איני זוכר מה הוא אמר לגבי יום כיפור ולכן שאלתי. אמנם לגבי ט' באב הוא אכן אמר כך. האם מה שהוא אמר שנוי במח'?
ודאי שזה חלו, תשעה באב הוא הרי דרבנן.
התכוונתי לשאול, גם מי שנוהג לא לעשות מלאכות דרבנן עד זמן ר"ת, הרב מלכה שליט"א אמר ברדיו שהמנהג הוא לא להחמיר בצום. רציתי לשאול האם דבריו מוסכמים.
לא, מנהג רווח מאוד אצל בני תורה להחמיר בזה ביום כיפור וכן יש להורות לכל מי שבריא ומסוגל. כמובן בצומות דרבנן זה משהו אחר.
ומה המנהג לגבי ט' באב, לאלו שמחמירים ר"ת במוצ"ש גם במלאכות דרבנן?
מי שנוהג זאת רק כחומרא אינו ממתין במוצאי תשעה באב עד רבינו תם, אבל כן כדאי להמתין לפחות כזמן החזון איש 35 דק' לאחר השקיעה.
השאר תגובה