שאלה:
מגש לחלות שעליו מורכבת זכוכית המחוברת בברגים אל המגש, האם טעון טבילה? במידה וכן האם אפשר להוציא את הזכוכית ולטבול רק אותה.
בעקבות שאלה זו חשבתי גם, האם שלחן מצופה זכוכית, טעון טבילה?
תודה רבה!
תשובה:
שולחן אינו כלי, אבל המגש חיייב לטבילה, לדעתי גם בברכה [במידה ובטוח נעשה על ידי גוי, אף שיש מפקפקים בזה].
מקורות:
ראה אוהל יעקב עמ' קנא מדברי הפוסקים, וראה שם שהביא שיש שסברו לטובלו ללא ברכה כיון שעיקרו העץ והזכוכית עשויה רק להגן על העץ, אמנם לענ"ד זה לא נכון הרבה יות קל ונוח ואסטטי לחתוך על הזכוכית, וכל אחד יעשה בענין הברכה כדעת רבותיו.
האם אפשר להוציא את הזכוכית ולטבול רק אותה?
הוא הביא שם ממנחת אשר שאפשר אם זה יפסד, לדעתי אין לזה טעם כי הכל כלי אחד. אמנם יש לדון שבצירוף זה שגמר הרכבתו על ידי ישראל כן יועיל באופן זה אם יש חשש הפסד.
מדוע שולחן לא נחשב לכלי מה ההבדל בינו למגש חלות
הוא לא כלי סעודה.
השאר תגובה