לתרומות לחץ כאן

הפסק בין תפילין של יד לשל ראש

שאלה:

מי שמדבר בין תפילין של יד לתפילין של ראש זה הפסק בדיני ברכת המצוות ובכל מקרה בדיעבד יוצא ידי חובת תפילין או שזה הפסק בעצם המצווה ומעכב גם בדיעבד?

תשובה:

זה הפסק בברכה, במצוה יוצא בעצם זה שמניח, אבל נכון הדבר שגם מצד המצוה יש איסור להפסיק, וכמובא שאין להפסיק גם בין הנחת תפילין של יד לשל ראש של רבינו תם אף שלא מברכים עליהם.

מקורות:

משנה ברורה סימן כה ס"ק כח

(כח) אסור להפסיק – אפילו בדיבור של מצוה כגון להשיב שלום לרבו וכל כה"ג כי גורם ברכה שאינה צריכה. ואפילו לאותן המניחין תפילין בחוה"מ בלי ברכה או המניחין תפלין דר"ת אחר שחלץ תפלין דרש"י או שחלץ תפלין ע"מ להחזירן דהרמ"א בסי"ב פסק דא"צ לחזור ולברך כשמניחן אח"כ אפ"ה עבירה היא להסיח ביניהן דלכתחילה בעינן שיהיו סמוכין ותכופין זה לזה דכתיב והיה לך לאות על ידך ולזכרון בין עיניך שיהא הוייה אחת לשתיהן: 

הצטרף לדיון

4 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל