שאלה:
שלום. האם מותר להדליק נר נשמה בערב יו"כ לצורך נפטר (שהרי גם המתים צריכים כפרה) ובמוצאי שבת לברך עליו בהבדלה או שחייב נר ששבת שהוא נטו הודלק לצורך זה?
תודה רבה
תשובה:
נר נשמה לא הודלק כדי להאיר ולכן אין מברכים עליו.
מקורות:
משנה ברורה סימן רצח ס"ק ל:
"ונראה פשוט דעל נר יארצייט אין לברך שאינו עשוי להאיר רק לזכר נשמת המת".
תודה. ואם אדליק מנר נשמה זה בסוף הצום נר אחר האם מותר לברך על הנר השני? (הרי סוף סוף הנר נשמה שבת מערב יו"כ)
לא בטוח שיועיל, כי הברכה הרי צריכה להיות על נר ששבת, נר שהודלק ממנו גם נחשב ששבת, אבל "דיו לבא מן הדין להיות כנדון…", כלומר הוא לא יהיה טוב יותר מהנדר שממנו הודלק. כך נראה לי אבל לא ראיתי מפורש. אמנם בפסקי תשובות שם מצדד שיועיל.
כעת אני רואה את דברי הרמ"א בסימן תרכ"ד סעיף ה' בענין הדלקה מנר של בית כנסת שלכאורה גם למחמירים בזה יהיה מותר אם מדליק נר אחר ממנו, והנכון להבדיל על שניהם יחד.
יישר כח
השאר תגובה