לתרומות לחץ כאן

ביטול תשלום טיסה עקב אובדן מזוודה

שאלה:

שלום הרב,
יהודי קנה כרטיס טיסה לארץ זרה דרך חברת תעופה (גוי) כשהיהודי חזר לארצו ואתה לאסוף את המזוודה שלו הוא לא יכל למצוא אותה ושדה התעופה אמרה לו שהמזוודה במטוס אחר והם ישלחו לו הבייתה בתאריך פלוני עברו מספר ימים ועדיין הם לא שלחו אותו יהודי התקשר שוב פעם לחברה התעופה וניסה לברר איפה המזוודה שלו החברת התעופה אמרה לו כנראה המטען נאבד והוא צריך למלא טופס של אבדה ולתת להם קבלות על הדברים שהיו לא במזוודה אותו יהודי לא היה לא קבלות ( כי הוא קנה אותם לפני זמן רב ‏כנראה ולא שמר אותם) (א)האם הוא יכול לבטל את מחיר הכרטיס דרך הבנק על זה שהם איבדו לו את המזוודה (ב) מה הדין אם הוא קיבל את המזוודה אחר שהוא כבר התקשר לבנק לבטל את הכרטיס אבל עדיין לא קיבל את הכסף (אלא בתהליך)
תודה רבה מראש

תשובה:

שלום וברכה,

מותר ללקוח לבטל את התשלום של הכרטיס טיסה אחרי שהם איבדו את המזוודה, ומוטל עליהם האחריות של המזוודה. אם אחרי הביטול הוא קיבל את המזוודה הוא צריך לשלם על הנסיעה, משום שנסיעה ללא תשלום דינו כגזל הגוי שאסורה. 

בהצלחה.

מקורות:

לבטל תשלום של כרטיס טיסה יש בדבר משום גזל הגוי שאסורה. כמבואר בש"ך ריש סימן שמח בשם הרש"ל שמקח ומקח בגוי כשלא משלם דינו כגזל הגוי. אולם אם יש לו טענה נגדית מותר לו לבטל את הנסיעה משום שלטענתו הם חייבים לשלם לו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל