לתרומות לחץ כאן

פיצוי שהוצא בשקר מחברת ביטוח

שאלה:

לפני שנים רבות היתה פריצה לעסק. נגנב ציוד הכולל בעיקר מחשבים. התוכן שהכילו המחשבים היה יקר יותר מהמחשבים עצמם, אבל התוכן לא היה מבוטח בפוליסה. באותו זמן בעל העסק היה במצוקה כספית חמורה. לפני שהגיע הסוקר מטעם חברת הביטוח לבחון את פרטי הנזק, בעל העסק העלים מהמקום מספר פרטי ציוד שלא נגנבו, עליהם דיווח אחר כך שגם הם נגנבו. בעקבות הדיווח הוא קיבל פיצוי הן על הרכוש שנגנב והן על הרכוש שלא נגנב. הכסף שהוצא במרמה ייסר את בעל העסק. כעבור מספר שנים בעל העסק חזר בתשובה ורצה להחזיר את סכום הכסף לחברת הביטוח. חבר מטעמו התקשר לחברת הביטוח וסיפר את כל הסיפור וביקש להחזיר את הכסף. נציגת חברת הביטוח ענתה שאין כל אפשרות להחזיר כסף ששולם ופטרה אותו לשלום. חברים תלמידי חכמים של בעל העסק טענו שהוא יכול להיות שקט ורגוע, מאחר שחברת הביטוח בעצם דחתה את רצונו להשיב את הגזלה ולכן למעשה מחלה לו. בעל העסק עדיין לא רגוע. למרות שבראיון עם מנכל חברת הביטוח הנ"ל, הסביר המנכל את חוקי המשחק בעולם הביטוח, שתמיד הפרמיה שגובה חברת הביטוח, כולל בתוכו גם את אחוז הרמאויות שמרמים אותה. שאלתי, האם אכן בעל העסק יכול להיות רגוע שעשה מה שלאל ידיו לעשות ?

תשובה:

שלום וברכה,

אדם שהוציא מהביטוח כספים במרמה, חייב להשיב את הגזל או לבקש מחילה, ולכן מחובתך היה להודיע לביטוח על הנעשה, ולא לסמוך על סברות ש'כולם עושים כך'.

אחרי שהודעת לחברת הביטוח והנציגה של החברה והמנכ"ל פטרו אותך, אתה לא חייב לשלם, ובכך יצאת ידי חובתך. ואינך צריך לחשוש יותר.

בהצלחה ושנה טובה. 

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל