לתרומות לחץ כאן

השתתפות אשה אבלה בטקס חופה וקידושין של בתה

שאלה:

שלום,
לאשה פלונית נפטר אח והיא נמצאת בחודש עשירי של אבלות על אחיה. האם מותר לאשה הזאת להשתתף בנישואין של בת שלה אם תהיה נוכחת רק בשעת חופה וקידושין, אך אחרי זה תלך הביתה ולא תשתתף בסעודה, ריקודים וכדומה?
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

דיני האבלות על אח הם רק שלושים יום, אבלות 12 חודש היא רק על הורים. כך שהאשה הזו מבחינה הלכתית אינה אבלה [גם אם היתה אבלה מותר, אבל זה לא רלוונטי כרגע].

מזל טוב ובשורות טובות.

מקורות:

ערוך השולחן יורה דעה סימן שצא: האבל אסור בשמחה כל ל' יום וכך אמרו חז"ל [כ"ב ב] על כל המתים כולן נכנס לבית השמחה לאחר ל' יום על אביו ועל אמו לאחר י"ב חדש ומה נקרא בית השמחה סעודת חתן וכלה [נמק"י] ובשמחות [פ"ט] תניא על כל המתים אסור לילך לבית המשתה עד שלשים על אביו ואמו כל י"ב חודש אא"כ היתה לשם שמים ע"ש ונראה דבית המשתה ובית השמחה הם שני דברים כדמוכח מתוספתא דמ"ק סוף פ"ב דתניא שם לעניין חוה"מ אין מוליכין חלילין לבית האבל אלא לבית המשתה ולבית השמחה וכו' ע"ש אלמא דשני דברים הם ובירושלמי שלהי מ"ק איתא על כל המתים אסור לילך בסעודה כל שלשים יום על אביו ואמו כל י"ב חודש אם היתה חבורת מצוה או קידוש החדש מותר ע"ש הרי לך שלשה לשונות שונות בענין זה ולשון הטור וש"ע בית המשתה כלשון מס' שמחות ע"ש וצ"ל דכולן אסורות וכל אחד נקיט לשונו לאו בדווקא:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל