לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

הנס המופלא ביותר

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

הנס המופלא ביותר

אם אדם רוצה לראות נס בימינו, כל שעליו לעשות הוא להסתכל על יהודי. יהודי שחי היום הוא הנס הגדול ביותר שאדם יראה אי פעם. כפי שכותב ערוך השולחן (אורח חיים א:י) אין לך אות ומופת גדול מזה, אין פלא גדול מזה.

 

לפני יותר מ-3300 שנה, אבותינו היו במצרים, שם נספו 80% מהעם שלנו. אך ה' שמר על אבותינו כדי שתוכל להיות כאן היום. בזמן חורבן בית המקדש הראשון, מניין ההרוגים היה עצום אבל ה' רצה שתהיה כאן היום. ה' וידא שצלחנו את חורבן בית המקדש הראשון. גם מספר המתים במהלך חורבן בית המקדש השני היה עצום. יוספוס כותב שמספר האנשים שמתו היה 1.1 מיליון. ואז הרומאים צדו כל יהודי שהם מצאו. אבל ה' רצה אותך ולכן הוא הציל את אבותיך.

 

אלפי יהודים נטבחו במהלך מסעי הצלב אבל ה' רצה אותך. בשנת 1391, 200,000 יהודים התנצרו בכוח בספרד אבל ה' השקיע בך. 300,000 יהודים גורשו מספרד ב-1492 ועשרות אלפים נהרגו. ה' הציל את אבותיך מהפוגרומים של חמיאלניצקי כדי שתוכל להיות כאן היום. אנחנו שבריר של שבריר ששרד את בחירת העם היהודי.

 

ה' שומר עליך כבר 3300 שנה. האב הקדמון שלך ניצל מהשואה כדי שתוכל להיות בחיים היום. זה לא בלתי סביר סטטיסטית או לא מאוד בלתי סביר שיהודי יהיה כאן. זה בלתי אפשרי! הנס הגדול ביותר!

 

הנה דבריו המדהימים של ר' יעקב עמדין (הקדמה לסידור בית יעקב). "איך יכול הכופר בהשגחת ה' לא להתבייש? פשוט נתח את המצב שלנו בעולם הזה. אנחנו עם גולה, ולמרות כל מה שקרה לנו במשך אלפי שנים אנחנו עדיין כאן. אני נשבע שכאשר אני מתפעל מהפלא הזה, הוא גדול עלי בהרבה מכל הניסים שעשה ה' לאבותינו במצרים, במדבר ובארץ ישראל".

 

אז הנס הגדול ביותר בתולדות העולם שה' עשה עבורך. וזה בגלל שהוא רוצה אותך, את התפילות שלך, את התורה ואת המצוות שלך. לאורך ההיסטוריה של היקום, אין דבר שה' השקיע את עצמו בו יותר מאשר בקיומו של כל יהודי!

 

לאור הדברים שאמרנו ניתן להסביר מדוע תשעה באב נקרא מועד (איכה א:טו). כשם שפסח מנציח את ניסי יציאת מצרים וסוכת מנציח את נס ענני הכבוד, תשעה באב מציין את הנס הגדול מכולם – נס ההישרדות והנצח של היהודים (ספר מגיד הרקיע, עמוד רלב).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *