לתרומות לחץ כאן

בורר שלא שמע את שני הצדדים

שאלה:

שלום הרב!
אשמח אם תוכלו להשיב לי מהר ככל האפשר, כי זה דחוף מאוד.
קניתי דירה בשווי של 2.500,000 ש"ח (2 וחצי מיליון ש"ח) ובחוזה היה כתוב שישנם כמה דברים הכלולים בדירה, כגון מזגנים, חלונות אלומיניום, מחסן ועוד כמה דברים. בפועל הדירה לא כללה חלק מהדברים הנ"ל, וכמובן מדובר באופן שלא היה לי אפשרות לבדוק זאת (מום נסתר, וכן הכחשות של המוכר לאחר החוזה). ולכן אני טוען שהמקח בטל והמוכר צריך להחזיר את כל הכסף. כמובן שהמוכר טוען שאין זה מקח טעות וצריך לשלם הכל.
פנינו לבורר שיכריע בינינו, והדגשתי בדיון שאני דורש ביטול מקח על כל העיסקה, והדגשתי שאני לא מדבר על הסכום שצריך לשלם במידה ואין כאן מקח טעות (כלומר, גם אם אין זה מקח טעות, יש לדון כמה צריך לשלם בשל דברים חסרים בדירה).
הבורר נתן פסק דין שאני צריך לשלם הכל ואין כאן ביטול מקח. כלומר שהוא פסק גם בנידון השני, שאני צריך לשלם הכל, למרות שהוא לא שמע כלל את הטענות שלי על חסרון של כמה דברים בדירה.
פניתי במכתב לבורר וכתבתי לו שהוא לא יכול לפסוק בדבר שהוא לא שמע את שני הצדדים, כי לא דיברנו בדיון כלל על הדברים החסרים, וביקשתי ממנו בכמה מכתבים שיעשה עוד דיון וישמע גם את הצד שלי. אך לצערי, הבורר לא קיבל את טענותי ונשאר עם פסק הדין.
לאחר מעשה, התברר לי כי הצד השני דיברו איתו שלא בפניי, והוא הראה להם את המכתב שלי, והם אמרו לו שזה לא נכון, ושיש בדירה את הכל. והוא, מבלי להזמין אותי לדיון ולשמוע את טענותי, הוא קיבל את דבריהם כתורה מסיני, ועל סמך זה פסק שאני חייב את הכל.
אני רוצה לציית לפסק הדין וחלילה לא להיות בכלל "לא ציית דינא", אבל ברור לי שנעשה כאן עוול גדול, וגם הבורר וגם הצד השני מודים שלא היה דיון על זה ולא נשמעו טענות הצדדים בדיון.
מה עלי לעשות?? האם אני חייב לקבל את פסק הדין כמו שהוא??
כי ברור לי שנעשה כאן עוול גדול.
וגם התייעצתי עם דיין בבית דין, והוא אמר לי שהפסק דין הוא טעות ואני לא צריך לקיימו, אבל מה אעשה כדי שלא אקרא "לא ציית דינא".
אשמח מאוד על תשובה, כי כבר מגיע התאריך שצריך לקיים את פסק הדין, ואני לא יודע מה לעשות.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

הדיין שאמר לך שאתה לא צריך לציית לפסק דין טעה טעות חמורה, הוא לא שמע שני צדדים ואסור לו להביע דיעה בפסק דין שדנו בית קודם.

האפשרות היחידה לגשת לבורר לכתוב לו את הטענות והוא יחליט האם ובמה להתייחס.

בהצלחה.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל