לתרומות לחץ כאן

שאלות בעניין לקוחות "מאוכזבים"

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני עובדת עצמאית בתור מסייעת לעו"ד לענייני הוצל"פ, אחת הלקוחות שחברתי אליה מגישה בקשות לאנשים (היא איננה מייצגת אך מגישה להם את הבקשות) והיא ביקשה ממני לסייע לה בכך, היא העבירה לי 5 לקוחות שלה והעבירה לי 900 שקלים מראש לביצוע העבודה.
הצלחתי להגיש בקשה לפתיחת תיקים ל4 מהם (זה המון איסוף עבודת ניירת שיכולה לקחת גם חודשים).
באיזשהו שלב אותה בחורה הסתכסכה עם בן זוגי העו"ד בעניין לקוח אחר שלה שהביאה לו ולא היה מוכן לשלם לו על עבודתו ובכך רצתה להפסיק את העבודה איתי ושאחזיר לה את מלוא הסכום, אמרתי לה שאני לא מוכנה להחזיר לה את כל הסכום כי כל העבודה נעשתה, היא שלחה אליי את הלקוחה שלה (שהיא העבירה לי את הכסף בפועל) ודרשה שאחזיר את כל ה900 שקלים הללו. האם זה בסדר שאני מסרבת להחזיר? אלו תיקים שעמלתי עליהם חודשיים באיסוף ניירת ועבודה בשעות לילה מאוחרות כאשר מתחרים שלי לוקחים הרבה יותר כסף ומתעכבים מבחינת זמן ביצוע העבודה.
אני הצעתי לה לסיים את העבודה כולה כולל התיק האחרון עבורו היא שילמה ואז ייפרדו דרכינו אבל היא לא מוכנה לשמוע ורוצה את כל הכסף בחזרה
מה עליי לעשות??

תשובה:

שלום וברכה,

הכסף שקיבלת עבור העבודה את לא צריכה להשיב. כיון שעשית את העבודה שהוטל עלייך מגיע לך תשלום, ולא ניתן לחזור מההסכם. גם על החלק שעדיין לא עשית היא חייבת לתת לך להמשיך את העבודה, כמובא בהלכה שאם נתן לפועל לעשות עבודה והפועל התחיל בעבודה, לא ניתן לבטל באמצע העבודה ואם חוזר בו ומבטלו צריך לשלם לו עבור כל הפעולה.

בהצלחה.

מקורות:

שו"ע סימן שלג.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל