לתרומות לחץ כאן

שמות קודש ניקוד

שאלה:

צהריים טובים כבוד הרב
כבוד הרב אני חיפשתי את את ניקוד של שמות הקודש
וכדי לכון אותם בתפילה צריך מה השם
ברוך השם השם זיכה אותי למצוא חלק מהשמות
אני שואל מה הניקוד (אתה גם יכול לכתוב את השם הניקוד כגון חולם, פתח, צירי וכו) של שמות האלה
פאי
סאל
אראריתא
חתך
תולע
ודאי
והו
יהה
לאו
סג
בן
מה
עב
ייי
ההה
ואני לא אומר אותם רק מכון בתפילה תודה

תשובה:

אינני מכיר את השמות ולא יודע אותם ולא יכול לסייע לך, אספר לך רק למה אני לא יודע אותם וזה מן הסתם כן יסייע לך. בכל מה שנוגע לחכמת הקבלה, צריך לדעת שאם אתה מכוון שם שלא במקומו הראוי ושלא באופן שאמור להיות לפי שורש התפילה המדוברת, אתה רק משבש ועושה גרוע יותר, ולכן רק מי שבקי היטב בחכמת הקבלה ויודע מה שייך היכן, יכול לכוון בשמות אלו. כמו כן עניני כוונת השמות נמסר לאנשים שבקיאים בהבנת הדברים לעומקם, זה לא נושא רק לחשוב על השם עם הניקוד שלו אלא גם על המשמעות שלו… לא לחינם נאמר על הר"ש מקינון מגדולי הקדמונים, שאף שהיה בקי בקבלה היה מתפלל כתינוק בן יומו, פירוש המילים הפשוט, הלואי ונזכה גם אנחנו לכך.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. לשואל השאלה – בהנחה שאתה בעל תשובה כמוני (וזה 99% מהמקרים מהשאלות הנ"ל), אני כותב מניסיון של בעל תשובה שהיה במקום שלך, אז קח את זה בהבנה ורוח טובה, אני רק רוצה לעזור לך בתהליך.
    לא תראה באף מקום ובאף מסגרת מישהו שרק התחיל משהו וכבר הגיע למקום הכי גבוה.
    כמו למשל סטודנט שנה ראשונה באוניברסיטה לא מתעסק בחומר של פרופסורים אלא קודם כל לומד את היסודות, קבלן לא ישר שם דוד שמש ומצלמות בבניין שלא קיים, אלא הוא קודם חופר ובונה יסודות, מישהו שרוצה להתחיל לעבוד בלי ניסיון לא יכול להיות מנהל חברת הייטק, הוא צריך הכשרה לימוד וניסיון בתחום לפני, מישהו שרוצה להיות מורה לנהיגה צריך להוציא רישיון קודם ולעבור כמה שנים עד שיאפשרו לו ועל זה הדרך…
    להבדיל אלף אלפי הבדלות בין חול לקודש, אותו הדבר גם ביהדות, מי שרוצה להתעסק בנושא כזה כמו שכתבת, צריך קודם כל לבנות את היסודות בתור יהודי, שזה אומר ללמוד (בעיקר הלכה כדי לדעת איך לקיים את רצון ה', אפשר גם לשלב חומש ולמתקדמים יותר גמרא, אבל זה תלוי בהרבה גורמים) ולעשות לך רב ת"ח שמכיר אותך ויודע איך לעבוד עם בעלי תשובה (בתור בעל תשובה זה בין הדברים הכי הכרחיים שיש).
    כל שאר ההתעסקויות בקבלה או דברים גבוהים אחרים זה יצר הרע גמור שרוצה להכשיל אותך בדרך התשובה.
    נכון שזה "נוצץ", אבל זה לא שייך לדרגות שלנו עכשיו.
    כמו שהסברתי מקודם.
    הרי למה חזרנו בתשובה? לעשות את רצון ה', נכון? כרגע קבלה זה לא רצון ה' אלא רצון הסיטרא אחרא, רצון ה' זה מה שאני כתבתי לך ואני מניח שהרב פה יסכים איתי (אשמח לתיקון הטעות אם צריך).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל