לתרומות לחץ כאן

קיימו יחסים באמצע שבעה נקיים

שאלה:

היו לי כתמים באמצע ימים טהורים שלי. (כלומר כתם אחרי 20 ימים מהמחזור.. שבדכ ההפרשים אצלי זה 35 40 ימים או אף יותר) כתמים חומים שהייתי בספק לגביהם אם טהורה הינני או לא. כך המשיכו כתמים כל הזמן.. בנתיים לא שאלנו רב מה הדין שלנו. ובשבת לא התאפקנו ונגענו אחד בשני.. על סמך שאולי בכלל אנחנו מותרים.. בעלי לא התאפק ונכנס בי😥
אבל גמר מחוץ לגופי..
אחרי שבת שאלנו רב לגבי הכתמים שלי ואמר שאני אסורה מהכתם הראשון.
האם אני יכולה לטבול בזמן למרות שבעלי נכנס בי בהיותי אסורה?

תשובה:

כל השאלה לא ברורה לי… כל עוד יש כתמים את לא יכולה לעשות הפסק טהרה, האם עדיין יש כתמים? אם נגמרו אפשר לעשות הפסק טהרה, רק אם עברו כמובן שלושה ימים מהאירוע המצער. במידה וכבר פסקו ועשית הפסק טהרה והתחלת לספור שבעה נקיים ורק אחר כך באמצע הימים הללו אירע האירוע המצער הזה שאמרת, רק אז מתחילה השאלה, במקרה זה, יש לעצור את מנין הימים, להמתין שלושה ימים שגם בהם שמים לב שאין דימום, אבל הם לא נספרים, ורק אחרי שלושה ימים מהאירוע הזה ממשיכים לספור את הימים.

מקורות:

ראה שו”ע יו”ד סי’ קצו סעי’ יא, שאשה שפולטת שכבת זרע תוך ו’ עונות [שלושה ימים שלמים] לתשמיש סותרת את אותו היום, וכיון שלא ניתן לברר זאת עליה להמתין מלספור כל אותו הזמן. דין זה נוהג גם במקרה האמור.

 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אם כבר מגיעים למצב שלא יכולים להתאפק למה עדיין אסור לעשות את זה שלא כדרכה או באיזשהיא צורה אחרת?! למה גם במקרה כזה הכל אסור? הרי זה הכל עדיף מלהיות אם נידה או זרע לבטלה ח"ו…

  2. שלא כדרכה זה אסור בדיוק באותה מידה, זה נקרא להיות עם נדה. איסור זרע לבטלה קל לאין ערוך יותר מאיסור ביאת נדה, אף שגם הוא חמור.

  3. רציתי לברר: במקרה הנ"ל כפי שמובא לא היה גמר הביאה לגוף האשה. מדוע הרב פסק שיש לחכות ג' ימים, הלא אין כאן חשש של פולטת שכבת זרע?

  4. אני לא בטוח שהוא יודע בדיוק מה היה היכן, ונראה לי שיש כאן סוג של לא פלוג [הרי באופן שהיתה מותרת ולא שימשו סברו הרבה אחרונים שיש להמתין חמישה ימים מחמת לא פלוג וכל שכן כאן]. אף כי אכן יש לעיין בזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל