לתרומות לחץ כאן

עניות קשה ממיתה

שאלה:

שלום כבוד הרב
סוטה דף ד עמוד ב בתוספות ד.ה "ונעקר מן העולם" מה הכוונה שם שעניות יותר קשה ממיתה עי נחש -האם מיתה עי נחש הוא כפשוטו ?
תודה לכבודו

תשובה:

כפושוטו. קשה לתוס' למה מדברים על נטילת ידים ולא על כל דברי חז"ל שנאמר שמי שמבטלם הוא פורץ  גדר וישכנו נחש? ותירצו, שכאן מדובר בעונש עניות שקשה יותר.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. העוני המוכר לנו היום הוא שיש אוכל בבית אבל אין נופש בצפון בצימר מפנק, בטח לא בחו"ל, ולא כל מה שרוצים קונים… זה לא עוני זה בסדר גמור… עוני זה בבוקר מי יתן ערב ובערב מי יתן בוקר…

  2. לעניות דעתי מדובר בחסר דעת. הראיה ההבדל בין דור המבול לפלגה. דור המבול חסרי דעת -המיתה עדיפה וכך ה' מחם במבול. דור הפלגא חטאו מדעת(הזוהר הק' מתאר שכולם השיגו סוד צירוף האותיות (שכך גם הגיעו לנסיון של היצר הרע לבטל את ההשגחה) והעונש שנברר להם -בלילת שפת הקודש קשה משל המבול)

  3. ב"ה האם משפחה שיש להם חובות והם לא גומרים את החודש, בלי שום מותרות רק שכירות ואין להם כסף לשלם את החובות, והם נזקקים לצדקה לאוכל וכו האם לפי ההלכה נקראים עניים?
    האם העוני שאתם מתוארים כאן זה מישהו שחסר לו רק לחם ממש רעב ללחם מה שנקרא…
    מנסיון ראיתי לפעמים שיש לחם ואוכל בסיסי אבל עדיין חסר מזון משביע בשר גבינה דגים זה קשה..והבן אדם נחלש. איך ההלכה מסתכלת על כך? האם אנחנו דור חלש יותר מהדורות הקודמים?

  4. בודאי שהם עניים ויש לתת להם צדקה ולשמח אותם וכו', וכך היא עיקר מצות הצדקה. אנחנו רק דנו כאן בדברים המחודשים הללו שיש מושג של עניות שקשה אף ממוות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל