לתרומות לחץ כאן

בקשת סליחה מאדם שלא עשו לו עוול

שאלה:

שלום.
האם יש לחשוש בגלל אדם שכועס ולא רוצה לסלוח על משהו שעשיתי כי הייתי מחוייב הלכתית (שכמובן עשיתי בנועם ולא בצורה פוגעת)? האם בכלל יש לבקש סליחה מלכתחילה אם בסה״כ פעלתי הלכתית והדבר הוסבר והובן?

תשובה:

אם פעלת באופן מדוייק כראוי על פי דין אין לך חובה לבקש סליחה. תמיד טוב להתפייס וליצור סביבך אוירה נעימה, אבל אין לו זכות אמיתית להקפיד.

ברכה והצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בכנות אני חושב שבסיטואציה שקרתה לא היה לי סיכוי לפעול באופן מדוייק.
    אני ואשתי בעלי תשובה מזה 3 שנים. אח שלה התחתן לפני שבוע, חתונה חילונית.
    וכבר מספר ימים לפני החתונה הייתי בחוסר רגיעה מההתמודדות בחתונה, מבחינת שמירה על הכבוד והשלום לבין גבולות ההלכה והדת מול הפריצות והאווירה שאין צורך להרחיב בה.
    אז הגענו בקושי רב, והנשמה הרגישה נורא אבל בכל זאת רצינו לשמור על מה שהזכרתי. היינו בחופה ואשתי ממש הייתה על הבמה בטקס למרות שמלכתחילה לא היינו בוחרים בכך, אבל הסכמנו בקושי לבקשת המשפחה, ואני הייתי בצד והשתתפתי. לאחר מכן התיישבתי באיזו פינה והסתכלתי בספר שהבאתי איתי, אשתי קראה לי ואמרנו מזל טוב לזוג. לא נכנסו לאולם המעורב אבל כן נשארנו בחוץ וגם אכלנו מסלטים סגורים ולחם ובערך ב22:30 עזבנו (החופה הייתה ב20:30). כדי לא להאריך אסיים בקצרה שאמא של אשתי (שבדרך כלל מתעצבנת ונלחצת מאד בקלות) מאד נפגעה מכל ההתנהלות שציינתי. וכמובן שאם נחקור כל אחד באופן אישי נמצא שלא פעלנו ב״אופן מדוייק״ כי זה לא מציאותי, זאת אומרת תלוי כמה לעומק חוקרים. לרגע לא התנהגנו בהפגנתיות ובטח שלא הערנו הערה רעה ולא הראנו פרצוף תקיף וכדומה, אבל בתור שני בעלי תשובה שלראשונה נקלעים לכזאת סיטואציה אני בטוח שיהיה אפשר למצוא מקומות שאולי לא היינו צריכים לעשות כך אלא כך וכו׳.

  2. שלום ידידי, קשה מאוד להיות איתך בסיטואציה כדי לדעת מה טוב ונכון לעשות. באופן כללי לא הייתי נמצא כל הזמן בחוץ, בודאי לא האשה, שאין לה בעיה של שמירת העיניים כל כך, והיא יותר חשוב שתהיה בפנים שהרי זה אחיה, היא לא צריכה להשתתף בריקודים, אבל יכולה לשבת קצת עם אמה עם הדודות וכו'… אבל זה כבר היה וזה לא משנה, להבא אפשר לחשוב יותר איך לרכך. עלו והצליחו בדרככם הטוב והמיוחדת!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל