לתרומות לחץ כאן

צניעות בין בני משפחה

שאלה:

רציתי לשאול כמה שאלות בענייני צניעות.
א. במשפחה, יש יותר סגורים ויותר פחות, לאו דווקא יותר ירא שמים ופחות, אלא יותר סגנון..
מהו ההתנהלות הנורמאלית הנדרשת על פי ההלכה בישיבה בשולחן שבת, מדובר שהנשים חרדיות, מקסימום קצת מודרניות אבל לא עוברות את כללי ההלכה?
ב. כשהולכים למסעדה אדם עם אשתו, במקום שאוירה היא ברובה חרדית/דתית, (אני לא מדבר מצד הכשר), אבל המלצריות לא לבושות בצניעות, כמו שמצוי בהרבה מהמקומות, איך ההתייחסות למקום כזה, כי גם מקום כשר וגם רק אוירה חרדית וגם מלצריות צנועות זה פחות בנמצא, (אני שואל על הזוג שיש לו רגילות ללכת מידי פעם)?
ג. כשאישה מניקה נגיד בשולחן שבת או ברכבת..והיא מכסה את מה שצריך לכסות, זה בסדר מבחינת צניעותית, או שעצם ההנקה לא צנועה במקומות כאלה, מה המנהג הרווח בזה?
ד. מה דעת גדולי הדור בדורינו ובדורות הקודמים כדוגמת מרן החזו"א, ומרן הרב שך..לגבי דיני וענייני צניעות בבית בין חברים חברות וכדומה, לדבר, רק מה שנצרך, להעיר…

יש איזשהו קו ברור בזה?

תודה רבה לרב המשיב, אשמח למקורות, תבורכו.

תשובה:

שלום וברכה

קשה להשיב לשאלותיך במדוייק, הן אכן כולם בדיוק בתחום האפור שבו אדם צריך הרבה פעמים לקבל החלטה לפי הענין וכפי נטיית לבו באותה שעה.

1. לא הבנתי את השאלה, מה בעצם הנושא? זה ההרכב המשפחתי ומה יש לעשות? אין להקל ראש עם הגיסות, וזה לא משנה אם הן יותר מודרניות או פחות, אבל שיח משפחתי מקובל – מותר.

2. אם אפשר להמנע מראייתה מותר. אשתך יכולה לבחור את התפריט ולמצות איתה את הסוגיה.

3. אם יש אנשים זרים, בעיני זה חוסר צניעות.

4. שוב השאלה שלך כללית כל כך שלא ניתן להשיב עליה…

שנזכה לכל הטוב, שנה טובה ומבורכת.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. במחילה מהרב המשיב שליט"א, לכתחילה כמובן שצריכה להניק בבית ולסדר את העניינים באופן שלא תניק בחוץ, אבל אם התינוק בוכה, ניתן להניקו ע"י כיסוי באופן שהרואים אפילו לא ישימו לב שהיא מניקה. ויכולה ללכת לפינה צדדית.

    אבל אין לצער את התינוק בעבור "חוסר צניעות" מדומה. זה טבעו של עולם, ודי לה שמכסה מה שצריך לכסות, והולכת למקום צדדי. וגם אין זה דבר חריג כל כך באופן שמושך תשומת לב מיוחדת מהסובבים.

  2. מיכאל. אני לא חושב שאם מדובר בשולחן שבת אז זה מקרה אנוס וחייב לנהוג בחוסר צניעות. הרבה נשים בסיטואציה כזו. לוקחים את הילד לחדר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל