לתרומות לחץ כאן

שילמתי מקדמה ולא קיבלתי את המוצר

שאלה:

שלום לכבוד הרב,
אני רכשתי מוצר יקר – פאה,
שילמתי מקדמה ע"ס 6000 ש"ח, ולאחר מכן בעלת הסלון עזבה את הארץ ולא קיבלתי שירות כמצופה וע"פ ההמלצות שקיבלתי על בעלת הסלון.
נעניתי בזלזול כאשר הגעתי לסלון לתור שנקבע לי והתברר שהגעתי לשווא. כמו"כ ניסיתי פעמים רבות ליצור קשר עם בעלת הסלון כשהיא בחו"ל אבל לא ענו לי.
מאחר וראיתי את המצב והייתי לחוצה לקבל את הפאה המוכנה לחתונה של הבן שלי ביקשתי לבטל את העסקה.
כאשר אמרתי זאת לעובדות, בעלת הסלון התקשרה אלי סוף סוף ובקשה להתנצל ולהבטיח שהכל יהיה בסדר וכו' אבל אני התעקשתי שלא ואני רוצה את כספי בחזרה כדי שאוכל להזמין פאה במקום אחר. היא התרצתה והבטיחה להחזיר את הכסף.
מאז עברו כמה חודשים, את הכסף לא קיבלתי, ובעלת הסלון שטרם חזרה לארץ אינה עונה לי ואינה יוצרת קשר.
רציתי לדעת האם ההלכה מאפשרת לי לפרסם את שמה כדי שעוד נשים לא תיפולנה אצלה והאם אפשר לתבוע אותה לערכאות.

תשובה:

שלום וברכה,

איחור במועד ההספקה מהווה עילה לביטול המקח, ודינו כמקח טעות שהמקח בטל. והמוכר לא יכול לחייב את הלקוח לקנות את העסקה אם המוכר איחר במועד ההספקה.

ולכן פאנית שלא סיפקה את הפאה בזמן הנדרש, יכולה הלקוחה לדרוש החזר כספי. אולם התביעה צריכה להיות בבית דין ואסור לפנות לערכאות.

בהצלחה.

מקורות:

ב"ח רלב אות ד מבואר שאם קנה מאה אגוזים וקיבל תשעים אגוזים שנפסק שהמוכר ישלים המקח, כתב הב"ח שאם טוען הקונה שהיה צריך לאגוזים לשעה, ועכשיו אינו צריך, אין המוכר יכול להשלים את המקח, והמקח בטל. ומכאן נלמד שאדם הזמים מוצר עבור שמחה, והמוכר איחר בהספקת המוצר, ואין לו צורך המקח בטל. ומסתבר שגם אם לחוץ בזמן מותר לו לפנות למקום אחר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל