לתרומות לחץ כאן

חיבור חלק למשחק קופסא בשבת / טעות בתפילה

שאלה:

שלום לרבנים החשובים,
א.
לגבי משחק רמי (רמיקוב) שנאמר לי שמותר לשחק בו בשבת-
כאשר רוצים להעמיד את הלוחות על השולחן – מחברים מן מחזיק מברזל שיתפוס את הלוח (כדי שהלוח יפנה לשחקן בלבד והמתמודד לא יראה את הקלפים שלו ) ובסוף המשחק מוציאים אותו , האם יש פה איסור כלשהו בלחבר או המעמד או להסירו בשבת? זה כמו חתיכת ברזל בצורת האות נו"ן שנכנסת לחריץ בתוך הלוח .

ב.
אם אדם מסתפק האם טעה בתפילת עמידה בברכה מסויימת האם צריך לחזור לאותה ברכה?
האם יש מצב שבו אם אכן אדם טעה בתפילת עמידה בנוסח ברכה מסויימת(מהברכות הראשונות נניח או ברכה מרכזית אחרת ) וסיים עמידה שלא עלה לו כאילו התפלל כאשר אין חזרת הש"ץ בערבית נניח?

אני שואל כרגע ממש לגבי טעות במילים או החסרת מילים ולא חוסר בכוונה בתפילה.

תודה!!

תשובה:

שלום וברכה

1. אינני זוכר במדוייק כיצד זה מתחבר אבל זכור לי מימי נערותי שזה רק מונח ברפיון על התושבת ולא מתחבר בחוזק, ואם כן בודאי מותר.

2. אם אדם אמר את הפתיחה של הברכה ואת החתימה נכון ואת עיקרה, אף שהחסיר מילים באמצע הברכה – יצא ידי חובתו. אם טעה בחתימה, נניח חתם בברכה אחרת בטעות – לא יצא ידי חובתו. גם כשיש חזרת הש"ץ זה לא מועיל כי החזן בדרך כלל לא מתכוין להוציא והשומע לא מכוין מתחילה ועד סוף לשמוע כל מילה… בדרך כלל סוג כזה של ספות לאחר התפילה הוא סתם עצבים ולא ספק אמיתי.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל