לתרומות לחץ כאן

לקנות דירה מכונס נכסים

שאלה:

ראינו דירה למכירה דרך תווך במחיר רגיל לשוק פחות או יותר, לאחר מכן התברר לנו שהדירה נמכרת דרך כונס נכסים ולא ידע לנו מה הסיבה לכך, ראנו את הדירה ע"י בעלת הדירה אולם אח"כ התברר שבעלה אינו יודע על זה שהיא מראה את הדירה, לדבריה משום שהוא רוצה לקבל על הדירה הרבה יותר כסף (הם בהליך גרושים ) האישה רוצה למכור וקבלה לכך התר מהכונס משום שאם לא הכונס ימכור את הדירה יותר בזול (וכך גם אומרת המתווכת) שא"א יהיה לקבל מחיר גדול יותר על הדירה, כמו כן כל התנהלות המכירה תעשה מול הכונס ולא ישירות מול הזוג.
נ.ב. האישה מספרת שהיא הביאה את הכסף לקנית הדירה ואח"כ הכניסה את הבעל לרישום בטאבו.
השאלה א' האם מותר לקנות מכונס (באופן כללי) . ב' האם צריך את אישור הבעל במקרה שהכונס מאשר את המכירה.

תשובה:

שלום וברכה,

במקרה שלכם שמדובר בכונס נכסים שמחייב את בני הזוג לחלוק בנכס, אסור לקנות מהכונס ללא הסכמה מפורשת של הבעל ושל האשה. ככל שהפקעת הרכוש נעשית שלא לפי הלכה ולא בבית דין אין תוקף לפסק של בית משפט למכור את הנכס בע"כ של בעלי הדירה. הטענה של האשה שהיא רכשה את הדירה ורשמה את הדירה ע"ש הבעל צריך לדון בבית דין ולא בבית משפט, ואם הבעל מסרב למכור את הדירה אסור לקונה לרכוש את הדירה בע"כ. ואסור לאשה ולמתווך לעסוק במכירת הדירה כל עוד אין הסכמה של הבעל.

בהצלחה. 

מקורות:

בתשובות אחרות הבאנו להתיר בקנייה מכונס נכסים כאשר הוצל"פ הפקיע את הרכוש מבעל הנכס, שם הנושא הוא שגבו את הדירה מהבעלים ומוכרים לאחרים, ובכך יש צדדים להקל. אבל כונס נכסים שמחייב למכור דירה פרטית ולחלוק ברכוש, אסור.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל