לתרומות לחץ כאן

קילוף בשבת – מלאכת שדה ומלאכת בית

שאלה:

צהרים טובים יש איסור דרבנן להוציא העלים שראוים ע"י הדחק לאכול איסור דרבנן {משנה ברורה שיט סקז} ובסקכא התיר להוציא את קליפה רכה אפילו שראוי לאכול רק ע"י הדחק שחשיב אוכל מאוכל? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

ההבדל גדול ובעצם הוא היסוד לדין מלילת מלילות והמסתעף. שים לב, הרי שם בעצם מדובר בפעולה של קילוף, וקילוף פירות מותר בשבת אפילו פסולת מאוכל! אלא שהכלל בזה הוא שכל מה שהוא מלאכת שדה, אסור ונחשב תיקון, ומה הוא מלאכת בית, מותר. לכן מותר לקלף תפוז ומותר לקלף בוטן, אבל את השרביטים שרגילים לקלף בשדה אסור. לענין נדון זה נאמר שאם זה ראוי לאכילה זה לא מלאכת שדה ומותר כיון שיש אנשים שאוכלים את זה. לגבי עלי חסה מדובר בנושא אחר לגמרי, אין שם סוגיית קילוף אלא נושא רגיל של בורר, ושם כיון שזה נראה כפסולת יש בזה מיחזי כבורר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל