לתרומות לחץ כאן

ביטול השכרת נכס

שאלה:

לפני כחודשים ביקש ממני אדם להשכיר לו דירה לשבת בשביל האורחים בשבת חתן. החתן שילם לי דמי מקדמה 50 אחוז מהמחיר של השבת. במשך הזמן שכחתי מבקשה זו. לפני שבועים בקשו ממני רוסים שעולים לארץ להשכיר להם את הדירה לכמעט חודש. הסכמתי להם וסיכמנו איתם את כל הפרטים. ביום שבו הם טסו כבר לארץ, נזכרתי שחתמתי חוזה עם אדם על שבת אחת בתוך החודש, כבר היה מאוחר מידי, הם בדרך לארץ ואין לאן להפנות אותם.
התקשרתי לאיש שהזמין לפני חודשים, וביקשתי את סליחתו ואמרתי לו שאני יתן לו דירה אחרת שיש לי במקום, הוא אמר שיתכן והוא לא מסכים לכך היות ודירה זו פחות יפה.
רציתי לשאול אם הוא יחליט סופית שהוא רוצה דווקא את הדירה הראשונה, האם אני חייב להוציא משם את השוכר העולה מרוסיה לשבת אחת, בגלל שסיכמתי איתו והוא שילם מקדמה.

תשובה:

שלום וברכה,

מאחר והשוכר שילם מקדמה, יש כאן קניין על השכירות, ולפי הלכה הדירה שייכת לשוכר הראשון לאותה שבת, ולא ניתן להשכיר לאחרים באותה שבת, ולכן צריך להוציא את הזוג ששכורים לחודש שבאותה שבת לא יהיו בדירה, ולתת לשוכר הראשון לאותה שבת.

אני מבין שלא נעים להוציא את השוכרים לשבת אחת באמצע השכירות, ולכן ראוי שתפצה את השוכר הראשון שמלבד שלהחזיר את הכסף תנסה להגיע איתו להסכמה שאתה מחפש לו דירה אחרת, או שתפצה אותו בתשלום סמלי.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל