לתרומות לחץ כאן

שימוש במעליות בבניינים לצורך מעבר

שאלה:

שלום רציתי לשאול האם הלכתית מותר להשתמש במעליות של בניינים אחרים ברחוב שלי, לצורך מעבר לרחוב מעל, בגלל שקיות כבדות ממכולת או בגלל עגלה וכו.) יש לציין שבהרבה בינינים כת פתק שהדיירים מזהירים שאסור להשתמש במעלית לצורך מעבר.. אצלי בבינין גם עולים ויורדים אנשים שלא גרים בביניננו.. למה שלא יתנו אחד לשני להשתמש במעלית של השני.. זה נהנה וזה לא חסר.. אני לא מבינה את אי הפירגון הזה. אני מרשה לכולם להעלות אצלינו כך גם משתמשת במעליות אחרות.. אבל ללא רשות הדיירים. מה הדין באמת?

תשובה:

שלום וברכה,

אסור לעבור בחדר מדרגות של בניין אחר לצורך קיצור דרך ובוודאי שאסור להשתמש במעלית של בניין אחר לצורך קיצור דרך. מעבר בחדר מדרגות ושימוש במעלית הוא דבר שמקפידים עליו ויש בדבר משום איסור גזל. העובדה שיש אנשים שמזלזלים לא מתיר את האיסור גזל. ועל כן יש להימנע כליל משימוש במעלית של בניין כאשר המטרה לקיצור דרך.

בהצלחה.

מקורות:

ראה כאן ובתגובות.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. ברשות כבוד תורת הרב, וישר כוח לכם.

    הצעה לשואלת, אם מדובר על ציר די קבוע מהמכולת דרך בניין או שתיים, וזה חשוב ומקל מאוד. לכן אולי ראוי לגשת בקצת טרחה קצת בענווה (ואולי בקצת מבוכה והתנצלות) לגורם מוועד הבניין ולבקש שיתירו את זה נקודתי לשימוש כזה או אחר, ובכך לא יחול עליכם האיסור שבשלט שלהם ובכלל לא יתקיים גזל. בפרט שמשתמע שזה נקודתי לקניות. כך או כך שווה בדיקה ואין הפסד.

    דרך צלחה!

  2. קשה בכל מקרה להגדיר שימוש במעלית כדבר שזה לא חסר. יש הוצאות חשמל והוצאות תפעול. כל נסיעה עולה לוועד הבית ומתגלגל לשכנים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל