לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

חיים ששווה לחיות

להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חינם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.

כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

המחבר מרשה ומעודד לכל מי שרוצה להעתיק ולהפיץ את העלון לזכות את הרבים.

ר' אלט זכה ללמוד תחת הרה"ג מרדכי פרידלענדער זצ"ל והוסמך לרבנות על ידי הרה"ג זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל. ר' אלט הוציא שלשה ספרים במגוון נושאים בעניעי יהדות ומחשבת ישראל. כתביו מופיעים באנגלית, אידיש, עברית, גרמנית וצרפתית.

חיים ששווה לחיות

בביקור "ביד ושם" סייר ר' בערל ויין באנדרטת הילדים, המחווה למיליון וחצי ילדים מתחת לגיל 12 שנהרגו על ידי הנאצים. ר' ויין ציפה לראות תמונות של הילדים שנרצחו, הקלטות של שמותיהם ואולי אפילו סרטון המתאר את הזוועות שעברו הילדים. הוא ציפה לסטטיסטיקה על הילדים ולחוברות וספרים אינפורמטיביים. עם זאת, זה לא היה המקרה, כאשר הוא נכנס לחדר תת קרקעי – 8 עד 10 קומות גובה – שהיה חשוך לחלוטין. באמצע החושך הזה, היה נר בודד בוער. אור הנר היחיד הזה הוכפל לאין שיעור לכל הכיוונים על ידי סדרה של לוחות זכוכית ומראות שציפו את הקירות, הרצפות והתקרה. אינספור כתמי אור נראו בחדר החשוך. הוא שמע קול מוקלט משודר בכל החדר, קורא את שמות הילדים שנרצחו, כמו גם את גילם וארץ מוצאם. "שמחה כץ, בן שלוש, וילנה". "שרה יעקובוביץ, בת שש, סרייבו." אוסף שמות אינסופי לכאורה.

 

כשיצא ר' ויין מהמערה הזו, הוא חשב, "לא שמעתי את שמי. אני בגיל…" הוא לקח את זה כמסר שיש לו הרבה מה להשיג ותמיד לשאוף לשלב הבא. "אם אוכל לקחת עוד ילד אחד לישיבה או לתת עוד דרשה, אני אעשה זאת".

 

בכך הסביר ר' ויין מדוע ה' מתייחס אל "משה" בשם זה לאורך כל התורה – "משה" שבתו של פרעה (שמות ג:ד) קראה (ולא באחד מתשעת השמות האחרים שלו). בכל פעם שה' קרא למשה, זו הייתה תזכורת לכך שהוא ניצל מהמים, בניגוד לאלפים הרבים שפרעה הרג.

 

עלינו לקחת את הלקח הזה לתשומת ליבנו שכן כל יהודי שחי היום ניצל באופן אישי מהנרצחים בדברי ימי ההיסטוריה. מה תעשה עם הזמן שלך בעולם הזה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *