לתרומות לחץ כאן

חטאים והגיהנום

שאלה:

כבוד הרב שלום וברכה,
ברור לי שכולנו בני אדם וכולנו חוטאים, ואף אבות האומה וכל מי שנזכרו בתנ"ך חטאו, מלבד אלו שנאמר עליהם שלא טעמו טעם חטא, אבל אם כולנו חוטאים, האם גן עדן ריק וכולנו נלך לגיהנום? ואם אנשים עוברים על מצוות לא תעשה מסוימות או לא מקיימים מצוות מסוימות (מה שכולנו עושים באופן בלתי נמנע מאז חורבן בית המקדש, כי לפחות שליש מהמצוות ניתנות ליישום אך ורק כשיש בית מקדש) האם הם הולכים לגיהנום? זאת אומרת, שאם כולנו הולכים לגיהנום בשל חטאים או אי קיום מצוות מסוימות, האם כל ה2000 שנה האחרונות כל היהודים נמצאים בגיהנום? ואיך אני יכול להינצל מהגיהנום אם אפשר? האם צריך להיות אדם טוב או שזה לא מספיק וחייבים להיות חרדי בצורה הקיצונית ביותר?
שאלתי כנראה תיראה לך מעט מוזרה בהתחשב בהיותה לא-הלכתית באופן מובהק, ואולי אפילו מלאה בדברי כפירה, אך לימדו אותי מילדותי שאנו כיהודים חייבים לחקור את אמונתנו ואין אמונה עיוורת בדת היפה שלנו.
תודה רבה וסליחה על שאלתי המוזרה.

תשובה:

למעשה אני נדהם משאלתך, כי היא בעצם מתעלמת מחלק מאוד משמעותי בכל ענין ובעצם משנים כאלו…

1. זכרת את הגיהנום ושכחת לגמרי את גן עדן… בעוד שכבר אמרו חז"ל מידה טובה מרובה ממידת פורענות עשרת מונים…גזר דינם של רשעים בגיהנום י"ב חודש, וגן עדן הוא נצח נצחים!!! אז למה אתה שולח את כל עם ישראל לגיהנום נצחי? נכון הדבר שיש חוטאים גדולים שלא נכנסים ישר לגיהנום וצריכים גלגול ועוד דברים שאינני בקי בהם, וגם בגן עדן יש אין ספור מעלות ולכן עושים הרבה לעילוי נשמת הנפטרים אבל מכאן ועד דבריך רחוקה הדרך.

2. שכחת את עיקר העיקרים מבחינתנו, וזה מאוד מתאים עכשיו ערב ראש חודש אלול! בורא עולם נתן לנו דרך תשובה! גם מי שחטא יכול לחזור בתשובה וכל עוד אדם חי הוא יכול לתקן חטאיו.

שכחת גם את המשמעות של היסורים בעולם הזה לכפרת עוון וזה כבר עוד נושא…

הכי חשוב לזכור שכל אמן יהא שמיה רבה כל שבת ששומרים כל ברכה תפילין וכו', כל דבר כזה שווה לחיות בשבילו חיים שלמים ושכרו הרבה מאוד!!

שבת שלום.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל